dc.contributor.author | Собкова, Світлана Іванівна | |
dc.contributor.author | Гаркавенко, Ніна Власіївна | |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T09:19:52Z | |
dc.date.available | 2021-11-30T09:19:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Собкова С.І., Гаркавенко Н.В. Компоненти психічного і психологічного здоров’я підлітка як чинники його особистісного здоров’я. Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. праць. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2663-6034 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2847 | |
dc.description.abstract | Статтю присвячено здійсненню теоретичного аналізу наукових підходів до проблеми психічного і психологічного здоров’я загалом, і їх особливостям у підлітковому віці. Актуальність дослідження проблеми психологічного здоров’я підлітків обґрунтовано тим, що вона підтверджується концентрацією уваги з боку науковців, психіатрів та фахівців-психологів як нашої країни, так і світового масштабу. Мета статті представлена аналізом сучасних тенденції дослідження психологічного здоров’я підлітків як умови їх особистісного здоров’я.
У статті здійснено аналіз останніх досліджень і публікацій з наведеної проблеми, у межах якого наведено прізвища науковців, праці яких стосуються досліджуваної проблематики. Розкрито основні аспекти, яким приділялась увага дослідників останнім часом.
Авторами підкреслено, що останнім часом поняття «психічне здоров’я» та «психологічне здоров’я» у різних джерелах, а також різними дослідниками не достатньо чітко розрізняються. У зв’язку із цим вони часто можуть замінювати один одного, або вживатися в однаковому розумінні. Тому у статті проаналізовано основні підходи різних авторів до тлумачень понять «психологічне здоров’я» і «психічне здоров’я». Окреслено основні ознаки психічного здоров’я і психічного здоров’я. Показано основну відмінність між цими поняттями. Визначено складові здоров’я. Охарактеризовано роль психологічного здоров’я для повноцінного функціонування і розвитку людини в процесі її життєдіяльності. Зазначено, що діти і підлітки, які перебувають в умовах мікросоціального конфлікту в школі і вдома, входять до групи ризику по зриву процесів вищої нервової діяльності і потрапляння до когорти психічно вразливих прошарків населення. Розкрито критерії психологічного здоров’я. Показано структуру ціннісного ставлення особи до власного здоров’я, що включає когнітивний, емоційний та мотиваційно-поведінковий компоненти. Показана роль психологічної культури особи для збереження психологічного і психічного здоров’я. Наведено чинники, які є несприятливими для психологічного здоров’я підлітків. Зазначено, що відповідальність за психічний розвиток як основу психічного здоров’я дитини лежить на дорослих: батьках, вихователях, педагогах, психологах. Окреслено перспективи подальшого дослідження, які полягають в проведенні емпіричного дослідження рівня психічного і психологічного здоров’підлітків та розробки відповідних рекомендацій для їх формування і збереження у пілітковому віці. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Т. 2;№ 6. | |
dc.subject | підлітковий вік, здоров’я, психологічне здоров’я, психічне здоров’я, складові здоров’я, психологічна культура особи | uk_UA |
dc.title | Компоненти психічного і психологічного здоров’я підлітка як чинники його особистісного здоров’я. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |