Авторська технологія підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу.
Abstract
У статті розкрито основні аспекти авторської технології та охарактеризовано концептуально-методологічну, змістову та процесуальну складові частини підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу.
Визначено, що концептуально-методологічна складова частина пропонованої технології охоплює опис концептуальних ідей, теоретичних і методологічних засад (підходи, тенденції та принципи) проблеми підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. Методологічні засади дослідження проблеми підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу
розкриваються на трьох рівнях методології: філософському, загальнонауковому та конкретно-науковому. Змістова складова частина розробленої технології визначає мету та зміст підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. Системоутворюючою метою авторської технології є забезпечення ефективності процесу підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу.
У дослідженні зазначено, що структура змісту підготовленості майбутніх учителів
географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу будується на
основі виділення у професійній підготовці особистісно-розвивальних (автопсихологічна, самоорганізаційна, рефлексивна та самоосвітня) та соціально-педагогічних (організаторська, лідерська та технологічна) структурних складових частин, кожна
з яких є компетентністю, а в сукупності вони забезпечують ефективну професійну
діяльність означених умовах. Процесуальна складова частина авторської технології визначає основні етапи організації, їх мету та завдання, форми, методи
й засоби реалізації, локалізацію й очікувані результати кожного етапу, що забезпечує
можливість діагностики проміжних і кінцевих результатів.
У дослідженні визначено й охарактеризовано етапи впровадження технології підготовки
майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного
підходу: професійно-діагностичний, професійно-ознайомлювальний, професійно-підготовчий, професійно-випробувальний та підсумково-діагностичний. Ключові слова: авторська технологія, професійна підготовка, майбутні вчителі географії, складові підготовки, етапи підготовки.