Показати скорочений опис матеріалу
Особистісно-розвивальні структурні складники підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності в умовах трансформації освіти.
dc.contributor.author | Чубрей, Олександра | |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T10:58:23Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T10:58:23Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Чубрей О. С. Особистісно-розвивальні структурні складники підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності в умовах трансформації освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 65, т. 2. С. 155–159. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4573 | |
dc.description.abstract | У статті охарактеризовано компоненти особистісно-розвивальних структурних складників, що забезпечують ефективну підготовку майбутніх учителів географії до професійної діяльності в умо- вах трансформації освіти. Визначено, що ці складники спрямовані на особистість майбутнього вчи- теля географії та детермінують його особистісний й професійний розвиток. До таких зараховано автопсихологічну, самоорганізаційну, рефлексивну та самоосвітню складові частини. Визначено, що основними компонентами автопсихологічної структурної складової частини є: обі- знаність майбутнього вчителя географії щодо змісту і показників автопсихологічної компетентно- сті; уміння самодіагностики, особистісної саморегуляції й самовдосконалення; здатність розрахову- вати на власні сили; прагнення до саморегуляції, самоконтролю та самовдосконалення; адекватна самооцінка; високий рівень самоприйняття та самоповаги майбутнього вчителя географії. Основними компонентами самоорганізаційної структурної складової частини є: здійснювати саморегуляцію власної діяльності та емоційної сфери; економно розподіляти власні сили та засоби; планувати свою діяльність і час на професійний розвитку; здатність здійснювати самомотивацію та самоспонукання; керувати собою; здатність до самоконтролю й самодисципліни, критичності в оцінюванні результатів своєї праці. Основними компонентами рефлексивної структурної складової частини є: уявлення про образ власного «Я»; усвідомлення значущості професійної діяльності для себе й суспільства; обізнаність щодо рольових функцій та організації взаємодії в колективі; здатність ретроспективно перегля- дати і відстежувати перебіг власної інтелектуальної праці; вміння виявляти та аналізувати допу- щені помилки; уміння самоаналізу, самоконтролю й самооцінки в педагогічній діяльності. Основними компонентами самоосвітньої структурної складової частини є: уявлення про методи пізнання, володіння прийомами самонавчання; обізнаність про планування, організацію та реаліза- цію самоосвітньої діяльності; розвинене наочно-дієве, наочно-образне й логічне мислення; критичне ставлення до будь-якої отриманої інформації; уміння працювати з навчальною й науковою літерату- рою за фахом, використовувати інформаційні технології; здатність розробляти програми самоос- віти, коригувати результати; спрямованість на постійну діяльність й саморозвиток; відповідаль- ність за власну самоосвітню діяльність та її результати. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.title | Особистісно-розвивальні структурні складники підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності в умовах трансформації освіти. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету