Режим прямого таргетування інфляції у монетарній політиці НБУ: досвід застосування та оцінки
Abstract
Більш ніж тридцятирічний досвід застосування режиму прямого інфляційного таргетування дав
надзвичайно важливий досвід та значний емпіричний матеріал для оцінок його ефективності у великій кількості
країн, як розвинених, так і з ринками, які розвиваються. Ці оцінки занадто суперечливі, неоднозначні, навіть
протилежні, і головне – всі вони наполягають на обов’язковому урахуванні специфіки країни.
Інституціональна специфіка економіки України, її структурні проблеми, абсолютна відкритість, значний
інфляційний потенціал унаслідок домінування немонетарних чинників інфляції підкреслюють проблематичність
вибору пріоритетної мети монетарної політики – інфляційного таргетування. Методи та отримані наслідки
цінової націленості на зниження інфляції суттєво неоднозначні, роблять підтримку низького та стабільного
рівня інфляції за умов плаваючого валютного курсу неможливою. В Україні вкрай необхідно відмовитись від
жорсткого дотримання постулатів інфляційного таргетування та переходити до реалізації дискреційної
монетарної політики з ширшим набором цільових орієнтирів.