dc.contributor.author | Біленкова, Лідія | |
dc.contributor.author | Біленкова, Лідія | |
dc.contributor.author | Біленкова, Лідія | |
dc.contributor.author | Біленкова, Лідія | |
dc.date.accessioned | 2022-11-08T13:41:55Z | |
dc.date.available | 2022-11-08T13:41:55Z | |
dc.date.issued | 2022-06-28 | |
dc.identifier.citation | У статті здійснено науково-педагогічне обґрунтування теоретико-методологічної сутності освітнього середовища та специфіки організації природничого освітнього середовища, його значення в навчанні природничої освітньої галузі в початковій школі. Охарактеризовано поняття «освітнє середовище», «освітній простір», «природниче освітнє середовище». Зазначено, що врівноважено організоване освітнє середовище створює сприятливі умови для заохочення, самовизначення, розвитку дитячих спроможностей задля майбутньої адаптації в житті. На основі поглядів науковців здійснено спробу розширення трактування сутності поняття «освітнє середовище» як комплексу природних, фізичних, соціальних суб’єктів, що безпосередньо впливають на розвиток дитини молодшого шкільного віку, її творче, професійне та особистісне становлення, сприяють виникненню особистісно орієнтованих комунікацій, створенню сприятливих організаційно-педагогічних умов комфортної життєдіяльності. Охарактеризовано два основні принципи сучасного освітнього середовища – гнучкість і стабільність. Розкрито вагоме значення зонування класної кімнати як фактору предметних асоціацій учнів початкових класів. Акцентовано на важливості підбору елементів освітнього простору на основі принципу єдиного підходу. Описано структуру облаштування освітнього середовища класної кімнати, що мотивує та налаштовує на продуктивну пізнавальну діяльність. Зазначено, що проблема організації природничого освітнього середовища в початковій школі є дуже важливою для навчання природничої освітньої галузі. Встановлено, що важливим освітнім осередком для засвоєння учнями початкових класів природничих знань є навчальний / дослідницький центр (осередок природознавства) освітнього середовища для реалізації навчально-дослідницької діяльності, що містить необхідні навчальні матеріали. Акцентовано на важливості наявності справжнього куточка природи в освітньому середовищі класу з метою розвитку дослідницьких здібностей, розуміння значення природоохоронної діяльності учнів початкових класів. Ключові слова: освітнє середовище, освітній простір, природниче освітнє середовище, природнича компетентність, навчальні матеріали, куточок живої природи. | uk_UA |
dc.identifier.issn | ISSN (PRINT) 2413-1865ISSN (ONLINE) 2663-2772DOI 10.32999/KSU2413-1865 | |
dc.identifier.issn | ISSN (PRINT) 2413-1865ISSN (ONLINE) 2663-2772DOI 10.32999/KSU2413-1865 | |
dc.identifier.issn | ISSN (PRINT) 2413-1865ISSN (ONLINE) 2663-2772DOI 10.32999/KSU2413-1865 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5115 | |
dc.description | 1 | uk_UA |
dc.description.abstract | 1 | uk_UA |
dc.description.sponsorship | 1 | uk_UA |
dc.publisher | Збірник наукових праць "Педагогічні науки" | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Херсонський державний університет, 2022;99 | |
dc.relation.ispartofseries | Херсонський державний університет, 2022;99 | |
dc.relation.ispartofseries | Херсонський державний університет, 2022;99 | |
dc.subject | Значення освітнього середовища в навчанні природничої освітньої галузі в початковій школі | uk_UA |
dc.title | Значення освітнього середовища в навчанні природничої галузі в початковій школі | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |