dc.identifier.citation | Словник іншомовних слів. URL: https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/m/s2.pl?Article=3386&action=show (дата звернення: 29.06.2022). Olweus D. Aggressors and Their Victims: Bullying at School. In: Frude N., Gault H. (Eds) Disruptive Behavior in Schools. New York, Willey & Sons, 1984. P. 57–76. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії буллінгу (цькування) : Закон України від 18.12.2018 р. № 2657-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text (дата звернення: 29.06.2022). Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213–330): кодекс України від 07.12.1984 р. № 8073-X: станом на 21 лют. 2021. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10 (дата звернення: 29.06.2022). Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII: станом на 1 січня. 2021. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2145-19 (дата звернення: 29.06.2022). Семпсон Р. Залякування в школах : посібник. США, 2008. С. 49. URL: https://rescentre.org.ua/images/Uploads/Files/poperedzhenya_ dl/buling_article.pdf Кримінальний кодекс України: Кодекс України від 05.04.2001 р. № 2341-III: станом на 28 берез. 2021 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/2341-14 (дата звернення: 29.06.2022). Катеринчук К. В. Кримінально-правова характеристика тортур. Теоретичні та прикладні проблеми сучасного кримінального пра ва : матеріали II міжнар. науково-практичної. конф., м. Луганськ, 19–20 квіт. 2012 / Упоряд.: Є. А. Письменський, Ю. Г. Старовойтова; МВС України, Луган. держ. ун-т внутр. справ ім. Дідоренко. Луганськ : РІО ЛГУВС ім. Дідоренко 2012. С. 221–224. Кваша Г. С. Поширення насильства та булінг серед неповнолітніх: роль електронних засобів комунікації. Держава право. Серія: Юридичні науки. 2019. Вип. 83. С. 331–342. Ухвала Апеляційного суду Рівненської області від 30.01.2015. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/Review/48422788 (дата звернення: 04.04.2021). Ухвала Апеляційного суду Луганської області від 27.08.2013. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/Review/33139445 (дата звернення: 04.04.2021) | uk_UA |
dc.description.abstract | У сучасному світі, де посилюється роль та вплив різноманітних соціальних мереж, відбуваються зміни у структурі як суспільства
в цілому, так і взаємодій кожного його учасника. Вищевикладене зумовлює необхідність перегляду ставлення до явищ, які раніше не викликали занепокоєння. Безумовно, явище булінгу для українського суспільства є надзвичайно важливим та актуальним. Законодавство нашої країни взяло за основу розуміння булінгу, сформулювалося і постулювалося в західних країнах. Внесено важливі зміни до нормативно-правових актів, що стосуються адміністративної відповідальності за булінг, надано визначення поняття булінгу, виведено його ознаки. Але, як показує практика правозастосування положень про притягнення до відповідальності за булінг, законодавець, навмисне чи випадково, обмежився можливістю залучення за дії, що кваліфікуються як булінг, лише у рамках Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП). І таке явище закріплюється щодо лише навчального процесу. Визначається перелік таких спеціальних суб’єктів, як вчителі, учні та інші особи. Існує також судова практика щодо застосування КУпАП за булінг. Однак у зв’язку з тим, що дуже часто неповнолітні піддаються різноманітному психологічному тиску та діям, які призводять до тяжких психологічних наслідків (травм, захворювань), адміністративної відповідальності за такі дії буде недостатньо. Мета нашої статті – обґрунтування внесення змін до Кримінального кодексу України; визначення нового складу кримінального правопорушення за вчинення булінгу, посилення
відповідальності та покарання. | uk_UA |