dc.description.abstract | У статті висвітлено життєво-творчий шлях відомого українського педагога, організатора рідномовного шкільництва в Західній Європі і США, вченого-мовознавця, літературознавця, громадського діяча Костянтина Йосифовича Кисілевського (1890-1974). Обґрунтовано особливу роль сім'ї, родинної педагогіки, художньої літератури, народної творчості, шкільної
освіти у формуванні патріота-державника, учасника визвольних змагань за незалежність України. З’ясовано, що у педагогічній діяльності К.Кисілевський як учитель гімназій і семінарій використовував прогресивні досягнення
європейської і світової педагогіки (Дальтон-план, методи Монтессорі та Декролі, метод проєктів тощо), на їх засадах будував свої підручники з рідної мови і літератури для українських шкіл Галичини і шкіл українознавства в діаспорі. Показано, що попри освітню діяльність він виокремлював провідну роль школи у вихованні української молоді в дусі патріотизму, прищепленні їй любові до мови, літератури. історії, культури та мистецтва рідного народу,
забезпеченні гармонійного розвитку особистості закордонного українця. Здійснено аналіз багатоаспектної наукової діяльності вченого в галузі української діалектології, історії мови, літератури, дидактики, літературознавства та ін. Констатовано, що подальшого дослідження заслуговує культурно-просвітницька діяльність К. Кисілевського. | uk_UA |