Практика застосування аутплейсменту в українському бізнесі
View/ Open
Date
2022-07Author
Філіпчук, Наталія
Liubov, Vodianka
Гринюк, Анастасія
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті розглядається аутплейсмент, що передбачає юридичну допомогу, психологічну підтримку,
пошук адекватної посади, які сприяють подальшому працевлаштуванню звільненого працівника. В Ук-
раїні аутплейсмент персоналу знаходиться на фазі становлення. Питома вага компаній, що його викори-
стовують у загальній чисельності підприємств України є незначною. Рекрутинговими агентствами до-
сить часто застосовується програма аутплейсменту.
Залежно від посади працівника і фінансових можливостей роботодавця програма аутплейсменту може
містити наступні послуги: тестування кандидата з метою аналізу і визначення його ключових компе-
тенцій, професійного досвіду і рівня мотивації; надання докладної інформації щодо поточної ситуації на
ринку праці; підготовка до співбесід; складання рекомендаційних листів і грамотного резюме (CV); розм-
іщення CV на сайтах з працевлаштування та в друкованих виданнях; напрямок резюме в провідні кад-
рові агентства і компанії, які розмістили оголошення про відповідні вакансії; створення індивідуального
плану дій, метою якого є якісне працевлаштування; навчання навичкам самостійного пошуку роботи і
мистецтва самопрезентації.
За вартістю послуг, можна виділити декілька видів аутплейсменту персоналу: за 3 тис. грн до пакету
послуг входить лише бесіда з психологом для зняття стресу та орієнтування працівника в процесі пошу-
ку роботи; за 5-7 тис. грн працівник отримає консультаці? з відповідними спеціалістами стосовно перс-
пектив, тенденцій та сучасних вимог на ринку праці, здійснюється підготовка до майбутніх співбесід та
відбувається супровід працівника протягом всього періоду процесу скорочення; за 12 тис. грн кадрові
агентства гарантують працевлаштування працівника, однак, коштовний аутплейсмент застосовують
зазвичай для менеджменту та особливо важливих працівників підприємства; для топ та sеnіоr менед-
жерів вартість аутплейсменту в середньому, становитиме 15% річного фонду заробітної плати; для lоwеr
та mіddlе менеджменту вартість аутплейсменту обійдеться підприємству у 10% їх річного фонду оплати
праці.