ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ АДАПТАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Abstract
Статтю присвячено визначенню показників рівня адаптованості майбутніх учителів фізичної культури під час навчання в закладі вищої освіти, виявленню педагогічних умов адаптації майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності; реалізації педагогічних умов адаптації майбутніх учителів фізичної культури. до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Було уточнено поняття «адаптація» як процес пристосування особистості до нових умов життєдіяльності, включення в нове соціальне середовище в період будь-якої діяльності. Адаптованість було визначено як результат пристосування особистості до нових умов життєдіяльності, до нового середовища, адаптивність як здатність пристосуватися до нових умов життєдіяльності, до нового соціального середовища. Під адаптацією майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти розуміємо опанування майбутніми вчителями професійних знань у процесі навчання в закладі вищої освіти, пристосування майбутніх учителів до вимог своєї професії, становлення майбутніх учителів як професіоналів. Під професійною діяльністю майбутніх учителів фізичної культури ми розуміємо складне психолого-педагогічне утворення, систему педагогічних умінь і навичок, самоаналіз власних дій; набір компетентностей, що притаманні учителям фізичної культури. Під педагогічними умовами ми розуміємо сукупність обставин, які сприятимуть успішній адаптації майбутніх учителів фізичної культури до простору закладів вищої освіти та до обраного фаху. Виявлено педагогічні умови, що сприятимуть адаптації майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності: стимулювання позитивної мотиваційної настанови до майбутньої професійно-педагогічної діяльності; відображення у змісті нормативних дисциплін специфіки та складності професійно-педагогічної діяльності; посилення рефлексивної складової частини підготовки до професійно-педагогічної діяльності шляхом урахування потенціалу педагогічної практики.