Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorHavrylyuk, Ruslana
dc.contributor.authorPatsurkivskyy, Petro
dc.date.accessioned2022-11-23T08:27:23Z
dc.date.available2022-11-23T08:27:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationПацурківський П.С., Гаврилюк Р. О. Війна Росії проти України та вітчизняні публічні фінанси/ Право України №3, 5-6 2022. С.9-25.uk_UA
dc.identifier.issn1026-9932
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6101
dc.description.abstractСтаття присвячена осмисленню перебудови законодавчих засад вітчизняних публічних фінансів на другому етапі російсько-української війни 2014– 2022 рр. Метою статті є аналіз трансформації правових матриць регулювання зазначе- них вище публічних фінансів під впливом та в умовах нинішньої війни Росії проти України. В основу методології дослідження покладено антропосоціокультурний підхід, принципи історизму та об’єктивності, методи системного і функціонального аналізу. На основі ґрунтовного аналізу першоджерел, експертних оцінок фахівців та фактичного матеріалу автори статті обґрунтовано дійшли таких висновків: 1. Незважаючи на те, що фінансування Україною оборонних видатків у зв’язку з початком російсько-української війни у 2014 р. зросло за перший її період в абсо- лютних показниках з 27,4 млрд грн до 217,1 млрд грн, або майже у вісім разів, а його питома вага у Державному бюджеті України збільшилася з 6,36 % до 13,62 % (у по- над два рази), законодавство України щодо правового режиму публічних фінансів продовжувало залишатися парадигмально законодавством мирного часу. 2. Російсько-українська війна кардинально змінила характер та ієрархію публічних потреб України, можливості та джерела їх фінансування, зумовила необхідність трансформувати фінансове законодавство держави. 3. Квінтесенцію перебудови видатків публічних фінансових ресурсів на потреби України під час російсько-української війни склала їх максимальна централізація у Державному бюджеті України, а також принципове збільшення можливостей виконавчої гілки державної влади, передусім Кабінету Міністрів України і Міністерства фінансів України для опера- тивного прийняття ними невідкладних рішень. При цьому правова природа видатків Державного бюджету України не змінилася. 4. Основу перебудови податкового законодавства склала його кардинальна лібералізація, спрощення адміністрування обов’язкових платежів та відчутне зменшення фіскального тягаря для їх платників. Суттєвих змін зазнала структура надходжень у публічні фонди фінансових ресур- сів. 5. Перебудова правового регулювання банківської системи України та грошо- вого обігу загалом у зв’язку із введенням воєнного стану мала метою посилення стійкості банківської системи і стабільності грошової одиниці України, покращення організаційно-правових умов фінансування Збройних Сил України та гуманітарної підтримки цивільного населення країни, а також запобігання і протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдженню зброї масового знищення в умовах війни. Українська держава спромоглася у стислі строки успішно перебудувати своє законодавство у сфері пуб- лічних фінансів із мирного на воєнний лад.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПраво Україниuk_UA
dc.subjectвійна Росії проти Україниuk_UA
dc.subjectпублічні фінансиuk_UA
dc.subjectтрансформація правових матриць витрачання державних фінансових ресурсівuk_UA
dc.subjectперебудова податкового законодавства Української державиuk_UA
dc.subjectзміцнення правових засад грошової одиниці і банківської системи Україниuk_UA
dc.titleВійна Росії проти України та вітчизняні публічні фінансиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу