Show simple item record

dc.contributor.authorФедорук, Наталія Сергіївна
dc.date.accessioned2022-11-23T12:12:14Z
dc.date.available2022-11-23T12:12:14Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.issn2663-5666 (print), 2663-5674 (online)
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6121
dc.description.abstractФедорук Н.С. ЛЮДИНОЦЕНТРИЗМ ЯК ЦІННІСНО-СВІТОГЛЯДНИЙ ОРІЄНТИР РЕФОРМУВАННЯ ПОНЯТІЙНОГО АПАРАТУ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА У статті проведений аналіз відповідності ціннісно-змістовного наповнення категоріально-понятійного апарату сучасного адміністративного права ідеям та принципам людиноцентризму. Зазначено, що сучасні базові поняття та категорії адміністративного права не відповідають ціннісним засадам людиноцентризму, а в сучасній адміністративно-правовій науці спостерігається лише перейменування радянських понять та категорій адміністративного права без суттєвої зміни їх змістовного наповнення. Основою ціннісного-змістовного наповнення понятійного апарату сачасного адміністративного права повинні стати наступні принципи і положення. 1) Публічна влада не розуміється як односторонній примус держави, а є повноваженням конкретного суб’єкта на здійснення певних дій чи прийняття рішень, необхідність яких визнана більшістю учасників суспільних відносин, в яких застосовуються владні повноваження. 2) Держава не є єдиним джерелом публічної влади: ними можуть бути як різноманітні наддержавні об’єднання, так і інші суб’єкти, які діють як узгоджена система різновекторних джерел публічної влади і які в сукупності забезпечують впорядкованість суспільства на всіх його рівнях. 3) Приватні фізичні і юридичні особи визнаються рівними учасниками правовідносин поряд із суб’єктами публічної адміністрації, які в якості учасників адміністративних відносин підкоряються не суб’єкту влади, а закону, так само як і ті суб’єкти владних повноважень, які вступають разом з ними у правовідносини. 4) Право розуміється не як «директива» чи припис держави, а як матеріальне відображення природного права, де суб’єкт публічної влади виступає як гарант його реалізації, а норма стає правом не тому, що акт виданий і забезпечений державою, а тому що така діяльність держави легітимована самим суспільством.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПублічне і приватне правоuk_UA
dc.subjectлюдиноцентризм, публічне право, державна влада, публічний інтерес, суб’єкт публічної владиuk_UA
dc.titleЛюдиноцентризм як ціннісно-світоглядний орієнтир формування понятійного апарату адміністративного права.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record