Показати скорочений опис матеріалу
МАРІЯ ПАСТЕРНАКОВА –ПЕДАГОГ, ВИХОВАТЕЛЬ ДОШКІЛЛЯ В УКРАЇНСЬКІЙ ДІАСПОРІ КАНАДИ
dc.contributor.author | Рудницька-Юрійчук, Ірина Романівна | |
dc.date.accessioned | 2022-11-23T20:42:50Z | |
dc.date.available | 2022-11-23T20:42:50Z | |
dc.date.issued | 2021-12 | |
dc.identifier.citation | Рудницька-Юрійчук І.Р. Марія Пастернакова – педагог, вихователь дошкілля в українській діаспорі Канади. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка»). Вип. № 5 (5). Київ, 2021. С.554-562. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2786-4952 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6169 | |
dc.description.abstract | На сучасному етапі розвитку України, в умовах докорінних соціально-економічних трансформацій та глобалізації міжнародного освітнього простору кардинальних змін зазнає й вітчизняна система освіти.Основи її становлення закладаються в системі дошкільної освіти, діяльність якої повинна відповідати вимогам держави й суспільства, соціально-культурним потребам сім’ї щодо виховання дітей дошкільного віку, створювати комфортне середовище для їхнього гармонійного всебічного розвитку, вироблення життєво важливих компетентностей.Перспективні напрями розвитку і шляхи вдосконалення дошкільної освіти в Україні визначено в законах України «Про освіту» (2017) та «Про дошкільну освіту» (2001), Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті (2002), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2015), «Базовому компоненті дошкільної освіти» (2021) та інших законодавчих і нормативно-правових документах. Вирішення окреслених у них завдань можливе за умови ґрунтовного вивчення і творчого використання ідей і досвіду, накопиченого закладами дошкільної освіти України в різні історичні періоди, а також за її межами, зокрема у Канаді, де проживає понад 11,3% закордонних українців і, найголовніше, діють найдавніші і найпотужніші українські діаспори з розгалуженою системою національної освіти й виховання підростаючих поколінь. Необхідно враховувати й те, що зарубіжні українці сьогодні є важливим інтелектуальним, демографічним, етносоціокультурним та інформаційним ресурсом нашої держави й ефективним чинником творенняїї позитивного іміджу у світовому часопросторі.Теоретико-методичні засади української дошкільної освіти і виховання в Канаді складають ідеї, положення і рекомендації, викладені в працях Горохович, 1992; Жарського, 1965; Климишин, 1969; Лещишин, 1980; Мацьківа, 1966; Мончак, 1965; Назарка, 1961; Пеленської, 1966; Петрів, 1965; ЧумакаР., & ЧумакаЯ., 1977; інших педагогів, учених, виховників, громадських діячів української діаспори у цій країні. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | кафедра педагогіки та психології дошкільної освіти | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | громадська організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;№ 5(5) | |
dc.subject | виховання, діаспора, діти дошкільного віку, методичні рекомендації,українське дошкілля | uk_UA |
dc.title | МАРІЯ ПАСТЕРНАКОВА –ПЕДАГОГ, ВИХОВАТЕЛЬ ДОШКІЛЛЯ В УКРАЇНСЬКІЙ ДІАСПОРІ КАНАДИ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету