Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorРудницька-Юрійчук, Ірина
dc.date.accessioned2022-11-23T20:59:33Z
dc.date.available2022-11-23T20:59:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationРудницька-Юрійчук І.Р. Збагачення соціального досвіду як засіб становлення соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка»). Вип. № 9 (14). Київ, 2022. С.363-376.uk_UA
dc.identifier.issn2786-4952
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6174
dc.description.abstractВ умовах розбудови української державності надзвичайно актуальною є проблема соціалізації особистості дітей і молоді, оволодіння ними соціальним досвідом, що зумовлено пошуком оптимальних шляхів підготовки їх до життя у оновленому соціально-економічному середовищі.Останнім часом зросла увага психолого-педагогічної науки до проблеми соціальної компетентності дітей та учнівської молоді як передумови успішного самоствердження і ефективної взаємодії з оточуючими. Це викликано соціально-політичними й економічними змінами, які торкнулися усіх сфер життя нашої держави. У Національній стратегії розвитку освіти в Україні зазначається: «Сучасний ринок праці вимагає від випускника не лише глибоких теоретичних знань, а й здатності самостійно їх застосовувати в нестандартних, постійно змінюваних життєвих ситуаціях переходу від суспільства знань до суспільства життєво компетентних громадян» [6]. Нині в Україні спостерігаються негативні тенденції в усіх сферах життєдіяльності людини, а саме: деградація моральних цінностей, соціальна дезадаптація, низька правова захищеність дітей. Усе це викликає необхідність формування успішної соціальної адаптації, вміння реально, адекватно і відповідно реагувати на стрімкі соціальні зміни. У наукових роботах з філософії,психології, педагогікивелика увага надається процесу соціального розвитку, досліджено важливі аспекти формування соціального досвіду, а на його основі соціальної компетентності особистості. Тому, починаючи з дошкільного і молодшого шкільного віку, завданням педагогів є навчити дітей співжиттю з іншими людьми на гуманістичних засадах, дотриманню соціальних норм і правил поведінки, виробляти вміння регулювати різні психологічні, соціальні і міжнаціональні конфлікти з додержанням вимог культури плюралізму думок. Соціалізація повинна починатися в дитинстві, коли людська особистість формується найбільшою мірою; варто запізнитися, як почнуться незворотні процеси. У дитинстві закладається фундамент соціалізації, проте, це є самий незахищений її етап життя.Неможливо сформувати основи соціальної компетентності у дитини дошкільного віку, якщо вона не навчилася давати адекватну оцінку своїм вчинкам і при цьому використовувати набуті знання у практиці встановлення нових взаємовідносин, не помічає зміну настроїв оточуючих людей, концентруючи увагу лише на власних переживаннях.Формуванню соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку сприяє цілеспрямоване виховання, розвиток емоційно-оцінної сфери, ознайомлення з моральними нормами і духовними цінностями, розвиток комунікативних навичок у процесі спілкування з оточуючим світом.uk_UA
dc.description.sponsorshipкафедра педагогіки та психології дошкільної освітиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherГром адська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»uk_UA
dc.relation.ispartofseries;9 (14)
dc.subjectдіти дошкільного віку, дитинство, соціальний досвід, соціальна компетентність.uk_UA
dc.titleЗБАГАЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ ЯК ЗАСІБ СТАНОВЛЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу