ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ
Короткий опис(реферат)
На сучасному етапі проявляється катастрофічне погіршення екологічної ситуації у світі. З цього випливає очевидна глобальна проблема відсутності у населення екологічного виховання та освіти.
Для ефективної екологічної освіти та навчання населення необхідні певні умови: по-перше, соціум може бути готовий засвоїти природоохоронні ідеї та знання; по-друге – потрібні відповідні джерела, посібники з екологічного навчання та освіти: по-третє, потрібна високоякісна екологічна підготовленість вчителів кожної спеціалізації, безпосередньо педагогів, як головних людей, які організують власною діяльністю передачу всього зібраного людством досвіду юному поколінню.
Контакт із природним середовищем починається з дитинства, тому педагогічній практиці екологічна освіта дітей молодшого шкільного віку отримує все вищий пріоритет, допомагаючи виробляти у дітей навички пізнання природи, практичну життєву позицію, розумне ставлення до природи та її використання, розуміння необхідності відтворення натуральних ресурсів. Кожній дитині необхідно мати екологічну освіту, тому що екологічне середовище стає все більш значущим в житті кожного з людей.
Одним з напрямків духовно-морального розвитку і виховання учнів є розробка і вдосконалення теоретичних і практичних основ екологічної освіти школярів, спрямованих на формування у дітей уявлень про цінності природи, набуття досвіду емоційно-чуттєвої взаємодії з природними об՚єктами і включення учнів в природоохоронну діяльність. На сьогоднішній день в системі екологічної освіти особлива увага приділяється розробці технологій, які сприяють розвитку суб’єктно-непрагматичного ставлення до природи, формуванню досвіду екологічної діяльності. Формування ціннісного ставлення особистості до природи є важливою складовою суб’єктно-непрагматичного ставлення до природи.
Формування ціннісного ставлення до природи є важливим напрямком розвитку дітей молодшого шкільного віку. При правильній організації педагогічної роботи воно сприяє розвитку пізнавальних процесів, створює в дітей віком ціннісну картину світу, формує свідомість – ціннісне ставлення до природи. На сучасному розвитку суспільства основним завданням програми покращення екологічної ситуації в нашій державі є турбота про збереження природного середовища. Ця програма передбачає поліпшення шляхів та способів розв’язання екологічних проблем, раціональне використання природних ресурсів, дбайливе ставлення до природи.
Тому, виховання ціннісного ставлення до природи у дітей шкільного віку, визнаного початковим етапом становлення екологічно спрямованої особистості, одна з актуальних проблем сучасної педагогіки. Розумне ставлення до природи, навколишнього світу має стати одним із критеріїв оцінки моральності людини.