РОЗВИТОК ПІДПРИЄМЛИВОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Abstract
В умовах глобальних соціокультурних змін, що відбуваються в Україні та в усьому світі, надзвичайно актуальним є дослідження факторів, які визначають функціонування та розвиток особистості й суспільства. Пришвидшення темпів економічного і соціокультурного прогресу означає якісно нові вимоги до людської поведінки. З метою ефективної взаємодії у суспільстві людина має бути носієм сучасної інформації та нових систем поведінки. Людська поведінка і соціальні реформи постійно взаємодіють. Природа такої взаємодії полягає в тому, що, з одного боку, реформи змінили соціокультурні орієнтації індивідів, а з іншого – нові установки вплинули на хід реформ. Темпи змін у сучасному суспільстві є настільки швидкими, що підприємницький дух людини, її готовність продуктивно змінювати як себе, так і навколишній світ стає одним із ключових факторів розвитку суспільства. Сьогодні, як і раніше, актуальним є питання вивчення того, як будується система взаємодії людини і суспільства, як будується людина з власним «Я». Необхідно розглянути проблему виявлення поведінкових інновацій, які є джерелом трансформаційної ефективності в сучасному світі. Необхідно розглянути проблему виявлення поведінкових інновацій, які є джерелом трансформаційної ефективності в сучасному світі.
В Україні розуміють важливість розвитку підприємницької особистості. Виявляється, що в освітньому процесі Нової української школи однією із десяти компетентностей є «Підприємливість та ініціативність»: здатність генерувати нові ідеї та ініціативи й втілювати їх у життя для покращення власного соціального статусу та добробуту, а також суспільства та розвитку країни; здатність раціонально діяти як споживач, ефективно використовувати особисті заощадження, приймати відповідні рішення у сферах зайнятості, фінансів та ін.