dc.description.abstract | Стаття присвячена теоретичному аналізу актуального розуміння феномену Інтернет-залежності та його особливостей у психології.
Констатується, що незважаючи на велику кількість наукових робіт, що аналізують проблему Інтернет-залежності, створення обґрунтованої й узагальненої її наукової теорії ще у перспективі, про що зокрема свідчить неузгодженість розуміння науковцями самого поняття Інтернет-залежності та різні варіанти звучання цього терміну.
Зазначається, що термін Інтернет-залежності насправді позначає не суть цього явища і не об’єкт залежності, а лише місце, де він знаходиться, який узагальнено можна назвати інформацією, або ж потрібно Інтернет-залежність розділити на окремі види залежності від Мережі, як зробила К. Янг.
Запропоновано класифікувати види Інтернет-залежності, відповідно до мотивів використання людиною Мережі, на інформаційну, комунікативну, купівельну, релаксаційну й особистісну залежність від Інтернету.
Проаналізовано основні ознаки (симптоми, критерії) Інтернет-залежності, виділені різними науковцями; розглянуті етапи розвитку Інтернет-залежності.
Підсумовується, що за різними ознаками Інтернет-залежності ймовірно приховується систематичне та не цілком усвідомлене прагнення людини втекти від реальності, яка не задовольняє її потреби, проте передбачає необхідність стикатися з різноманітними перманентними проблемами і конфліктами та розв’язувати їх.
Зроблено висновок, що Інтернет-залежність – це процес і результат надмірного, неконтрольованого та об’єктивно непродуктивного перебування людини в Мережі, у зміненому стані свідомості, пов’язаного із суб’єктивною неможливістю покинути Інтернет-мережу та небажанням повернутися до реальності, прагненням постійно (якщо не реально, то принаймні подумки) бути он-лайн, у віртуальному просторі/часі з їх можливостями. | uk_UA |