dc.description.abstract | Стаття присвячена дослідженню питання утвердження тендерної рівності в парламенті України та інших країнах світу. Увата до такої проблеми зумовлена тим, що Україна, як правова держава, взяла на себе зобов’язання розвивати державну політику з урахуванням тендерних аспектів. Це відображено у впровадженні стандартів міжнародного законодавства, імплементуючи їх у національне законодавство, державні програми з реалізації тендерної рівності тощо. Автор звертає увагу, що особливо важливим стає врахування тендерних аспектів у парламентській діяльності. Парламент як законодавчий орган має суттєвий вплив на формування політики, прийняття стратегічних рішень, рівень ефективності вирішення ключових питань. Гендерно збалансований склад парламенту є гарантією того, що рішення відображатимуть різні погляди та потреби жінок та чоловіків, результатом чого є прийняття більш об’єктивних, раціональних та компромісних рішень, які враховують політичну, економічну, соціальну та культурну складову суспільства. Проаналізовано, що рівне представництво жінок і чоловіків у парламенті країни є важливим показником ступеня вирішення тендерних проблем у суспільстві. Наголошується, що ініціатива запровадження гендерної рівності в парламенті виступає не просто як інструмент політичного розвитку, але й як ключовий елемент формування нового мислення та гендерної свідомості. | uk_UA |