dc.description.abstract | У статті досліджено поняття «адміністративні послуги». Встановлено, що на фоні величезної кількісті існуючих дефініцій, термін «послуги» характеризується низкою ознак, таких як: специфічність діяльності, товарне не майнове вираження (оплатне або безоплатне), націленість на задоволення послугоотримувача. У статті розглянуті позиції науковців, які пропонують замість поняття «адміністративні послуги» використовувати терміни «управлінські послуги», «публічно-владні послуги», «публічно-сервісні». Досліджені нормативні акти, в який надається визначення адміністра-
тивних послуг, розглянуті основні підходи до ознак категорії «послуги» взагалі, та адміністративних послуг зокрема. Виявлено, шо всім існуючим визначенням «послуги» притаманні такі ознаки як специфічність товару, не майнове вираження, націленість на задоволення клієнта. Специфічність адміністративних послуг випливає з наявності владного суб’єкта їх надання, при чому, орієнтація виникаючих відносин спрямована на задоволення законних вимог людини, захисті її прав та інтересів.
Окрім того, держава (в особі її органів та посадових осіб) повинна мінімізувати своє втручання в особистий життєвий простір людини і брати на себе лише ті послуги, які в даний період розвитку суспільства можна гарантувати і яких не можливо знайти на загальному ринку послуг. У статті досліджено також наукові підходи до поняття «адміністративні послуги» та проаналізовано нормативно-правове закріплення досліджуваного поняття. Зауважено, що у законодавчому закріпленні поняття «адміністративні послуги» відсутня така змістовна категорія як націленість на задоволення інтересів людини та забезпечення її основних прав, що є значним недоліком. Виявлено, шо наукова думка новітнього періоду акцентує увагу на «сервісному» наданні адміністративних послуг. У висновках групуються ознаки адміністративних послуг на основі досліджених джерел та пропонується авторське визначення поняття «адміністративні послуги». | uk_UA |