Самооцінка молодших школярів в умовах Нової української школи
Короткий опис(реферат)
Основною метою сучасної концепції Нової української школи є
створення умов для всебічного розвитку учня, його самореалізації та
творчого вираження, а також формування свідомої особистості, яка здатна до
нового способу мислення та має високий рівень культури життєвого
самовизначення. Сучасний учень повинен розуміти себе як індивіда та
гідного члена суспільства, здатного незалежно ставити цілі, знаходити
оптимальні шляхи їх досягнення, брати на себе відповідальність за власні дії
і мати вміння оцінювати їх ефективність та результативність.
У роботі визначено особливості формування та становлення
самооцінки як центрального новоутворення яке має велике значення у
процесі формування особистості молодшого школяра. Самооцінка виступає
важливим компонентом у розвитку самосвідомості, що охоплює розуміння
себе, власних здібностей (фізичних та розумових), вчинків та ставлення до
інших людей і до себе.
Охарактеризовано особливості навчальної успішності в умовах НУШ.
Розглянуто психологічні особливості ролі самооцінки в навчальній
успішності молодших школярів в умовах Нової української школи.
Проведений системний аналіз науково-методичних праць (Г. Костюк,
Н. Атаманчук, Л. Терещенко) свідчить, що самооцінка учнів початкової
школи складається в основному під впливом навчання, зокрема позитивних
або негативних оцінок вчителя. Сучасні дослідники вбачають взаємозв'язок
між самооцінкою та рівнем сформованості навчальної діяльності.
The main goal of the modern concept of the New Ukrainian School is to create
conditions for the comprehensive development of the student, his/her self realization and creative expression, as well as the formation of a conscious
personality that is capable of a new way of thinking and has a high level of culture
of life self-determination. A modern student must understand himself/herself as an
individual and a worthy member of society, capable of independently setting goals,
finding optimal ways to achieve them, taking responsibility for his/her actions, and
having the ability to evaluate and self-evaluate himself/herself.
The work defines the peculiarities of the formation and development of self-esteem
as a central neoplasm that is of great importance in the process of forming the
personality of a junior high school student. Self-esteem is an important component
in the development of self-awareness, which includes understanding oneself, one's
abilities (physical and mental), actions, and attitudes towards other people and
oneself. The peculiarities of academic performance in the conditions of the NUS
are characterized. The psychological features of the role of self-esteem in the
academic performance of junior high school students in the conditions of the New
Ukrainian School are considered. The conducted systematic analysis of scientific
and methodological works (G. Kostyuk, N. Atamanchuk, L. Tereshchenko) shows
that the self-esteem of junior high school students is formed mainly under the
influence of learning, in particular positive or negative teacher’s marks. Modern
researchers see a relationship between self-esteem and level of formation of
learning activities.