“Я-концепція” як чинник вибору майбутньої діяльності у професійному самовизначенні студентів-психологів
Abstract
Професійне становлення психолога – складний, неперервний процес
«прогнозування» та «проектування» особистості. Навчаючи людей
самостійно вирішувати свої проблеми, психолог піднімає тим самим
суспільну свідомість на новий рівень; він використовує свої професійні та
особистісні можливості, щоб впливати на ріст самосвідомості конкретної
особистості. Це завдання під силу лише зрілій людині, внутрішньо і
професійно підготовленій до вирішення завдань, які стоять перед нею,
особистісна зрілість якої проявляється у вмінні поєднувати, співвідносити
свої індивідуальні особливості, статусні та вікові можливості, власні
принципи з вимогами суспільства та оточуючих.
Процес формування особистостi майбутнього психолога є i процесом
розвитку самосвiдомостi студента, який може виявлятися в її продуктi – «Я концепцiї».
У ході теоретичного аналіз досліджуваної проблеми узагальнено наукові
підходи до визначення питання про «Я-концепцію» як чинник вибору
майбутньої діяльності у професійному самовизначенні студентів-психологів.
Проведене емпіричне дослідження «Я-концепції» було спрямоване на
визначення факторів, що впливають на вибір майбутньої діяльності в
професійному самовизначенні студентів-психологів.
The professional formation of a psychologist is a complex, continuous
process of «prediction» and «projection» of the individual. By teaching people to
solve their problems independently, the psychologist thereby raises social
consciousness to a new level; he uses his professional and personal capabilities to
influence the growth of self-awareness of a specific individual. This task is within
the power of a mature person, internally and professionally prepared to solve the
tasks before him, whose personal maturity is manifested in the ability to combine
and correlate his individual characteristics, status and age opportunities, his own
principles with the requirements of society and others.
The process of forming the personality of the future psychologist is also the
process of developing the student's self-awareness, which can be manifested in its
product – «I-concept».
In the course of the theoretical analysis of the investigated problem,
scientific approaches to determining the question of «self-concept» as a factor in
the choice of future activities in the professional self-determination of psychology
students are summarized.
The conducted empirical study of the «I-concept» was aimed at determining
the factors influencing the choice of future activities in the professional self determination of psychology students.