Роль авторського пісенного виконавства у формуванні патріотизму в учнів ЗЗСО
Abstract
Основою формування патріотизму в учнів є комплексний системно-функціональний підхід, в якому даний феномен стає цілісною відокремленою частиною загальної культури людини. Одним з найефективніших засобів формування патріотизму в учнів ЗЗСО є музично-естетичне виховання за допомогою авторського пісенного виконавства, яке показує гідний результат і має в подальшому активніше втілюватися у навчальному процесі та вдосконалюватися. Проблема авторського пісенного виконавства ніколи не була об’єктом спеціального дослідження у дискурсі формування патріотизму в учнів ЗЗСО. Існують вагомі суперечності щодо формування патріотизму в учнів у сучасній методиці навчання школярів. Так, одним із основних принципів освітньої діяльності є виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій. У роботі проаналізовано теоретичні основи формування патріотизму засобами авторського пісенного виконавства, зокрема значення патріотичних пісенних традицій в естетичному вихованні учнів. Охарактеризовано феномен авторської пісні як наукову проблему та її роль у музично-патріотичному вихованні учнів ЗЗСО. Представлено результати практичного дослідження з використання матеріалів сучасного авторського пісенного виконавства в патріотичному вихованні учнів ЗЗСО, які засвідчують успішність і доцільність використання авторського пісенного виконавства у процесі формування патріотизму в учнів ЗЗСО.