Подолання тривожності дітей дошкільного віку засобами арт-терапії
Abstract
У роботі розкривається сутність таких понять, як «страх», «тривога» та «арт-терапія». Описано вплив страху на дітей дошкільного віку, особливості та причини його розвитку, вікові норми. Арт-терапія також вважається ефективним методом профілактики, діагностики та корекції страхів. У роботі представлено результати дослідження ефективності використання казкотерапії та пісочної терапії для корекції страху дітей дошкільного віку. Встановлено особливості прояву страху у дітей дошкільного віку в сучасних умовах та залежність їх виникнення від вікового етапу розвитку. Проаналізовано нічні та денні страхи дітей.
Описано порядок та результати застосування ЗДО «Дивосвіт» у дітей, на основі чого проведено дослідно-експериментальну роботу. Дослідження ефективності та переваг арт-терапії у подоланні страхів у дошкільників. Підтверджується план діагностики та корекції страху. Окреслено більш широке та доцільне використання фахівцями та батьками арт-терапії як методу подолання дитячих страхів.
Мета дослідження виявити основні чинники виникнення та розвитку тривожності дітей дошкільного віку та на цій основі визначити ефективність психолого-педагогічних умов і системи арт-терапевтичних вправ у подоланні індивідуальної тривожності дітей дошкільного віку
Об'єкт дослідження – емоційна сфера дітей дошкільного віку. Предметом дослідження є особистісна тривожність дітей дошкільного віку.
Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновку до кожного розділу, загального висновку, списку використаних матеріалів та додатку. У книзі друкованого тексту 109 сторінок, з них тексту – 91. Перелік використаних документів включає 80 джерел.
У загальних висновках підведено підсумки проведеного дослідження, викладено його наукові результати, сформульовано рекомендації щодо їх використання.