Використання STEAM-технологій на уроках образотворчого мистецтва в початковій школі
Abstract
У досліджені проаналізовані теоретичні аспекти STEAM в початковій
школі, розкрито специфіку використання STEAM-технологій в початковій
школі на уроках образотворчого мистецтва.
З’ясовано, що основа STEM-освіти розкривається в інтегративному
підході, що фокусується на реалізації міждисциплінарних зв’язків та
діяльнісному підході, який підкреслює цінність особистісного досвіду
здобуття знань під час практичної діяльності. Зазначено, що даний підхід лише
вимагає комплексного застосування знань з різних дисциплін, але спонукає до
активного закріплення знань. STEM, таким чином, посилюється як єдина
навчальна парадигма, що базується на ідеях практичного використання знань
для вирішення реальних соціальних, економічних і техніко-технологічних
завдань на уроках образотворчого мистецтва в початковій школі.
Виявлено, що впровадження технологій STEM має на меті сприяти
формуванню позитивного ставлення до наукової творчості, розвитку навичок
дослідницької діяльності, креативного мислення і творчих здібностей,
зокрема, здатностей до винаходів.
Досліджено стан використання STEAM-технологій на уроках
образотворчого мистецтва та описано педагогічний досвід з використання
STEAM-технологій в початковій школі на уроках образотворчого мистецтва.
У роботі розкрито способи використання STEAM-технологій на уроках
образотворчого мистецтва в початковій школі, зокрема: 3D-моделювання,
віртуальна реальність (VR), розширена реальність (AR), мікроконтролери,
робототехніка, кодування та програмування сканування та обробка зображень.
3
Результати дослідження можуть слугувати важливим внеском у
розвиток методології навчання образотворчого мистецтва в початкових класах
та розширення розуміння впливу STEAM-технологій на навчання та розвиток
учнів.