Виховання наполегливості молодших школярів у процесі творчої предметно-перетворювальної діяльності
Abstract
Магістерська робота присвячена дослідженню питання виховання
наполегливості молодших школярів у процесі творчої предметноперетворювальної діяльності.
Наполегливість – це одна із головних якостей волі. Наполегливість
повʼязана з умінням молодших школярів здійснювати свої прагнення та є
одним із найважливіших видів внутрішніх мотивів. Науковці стверджують, що
молодший шкільний вік – це найважливіший перехідний етап у житті людини
від раннього дитинства до свідомого життя і тому саме в цей період варто
приділяти велику увагу учням у питаннях морально-вольового загартування й
виховання наполегливості, які допомагатимуть їм у подальшому житті.
Наполегливість проявляється тоді, коли на шляху до досягнення мети
виникають нові й непередбачувані труднощі, які потребують від особистості
мобілізації фізичних, розумових сил на кінцевий позитивний результат.
Наполегливість у дітей варто виховувати з раннього дитинства, добираючи при
цьому посильні для кожної вікової категорії завдання.
Виховання наполегливості у молодших школярів розглядається як
цілеспрямований процес, який передбачає формування здатності досягати своєї
мети невідступно, докладати вагомих зусиль у боротьбі із труднощами, які
можуть виникати на шляху до отримання бажаних результатів.
Предметно-перетворювальна діяльність – один із видів творчої діяльності
учнів молодшого шкільного віку. Оскільки через діяльність виховується та
розвивається особистість, то створення власноруч виробів (обєктів праці) є
важливим засобом морального та трудового виховання, а також формування
таких вольових якостей, як наполегливість, рішучість, цілеспрямованість, тощо.
3
Творча предметно-перетворювальна діяльність – різновид активної
творчої діяльності учнів, під час якої вони взаємодіють із навколишнім світом
через створення естетичних та корисних виробів з різних матеріалів. Виконання
проєктно-технологічних завдань дає змогу учням повністю виявляти
креативність, індивідуальність та неповторність.
Діагностування рівнів вихованості наполегливості молодших школярів у
творчої предметно-перетворювальної діяльності на етапі констатувального
експерименту показало, що досліджувана якість сформована у них недостатньо
і потребує цілеспрямованого розвитку.
З метою ефективного виховання наполегливості молодших школярів у
процесі творчої предметно-перетворювальної діяльності нами було
обґрунтовано методи, форми та педагогічні умови, які сприятимуть оптимізації
досліджуваного процесу.