“Психологічні особливості інклюзивної освіти”
Abstract
Одним із пріоритетним напрямків України є створення інклюзивного освітнього середовища, надання освітніх послуг усім категоріям дітей, як нормотиповим так і з нозологіями «особливим». Слід зазначити, що кожна дитина має свої унікальні особливості. Деякі діти відомі як "особливі" не з метою виділити їх особливість, але для того, щоб вказати на їх особливі потреби, які відрізняють їх від інших. Незалежно від стану здоров’я (фізичного, ментального) кожна дитина має право на освіту. Для того, щоб забезпечити якісну освіту педагог повинен бути не тільки професійно, а й психологічно готовим. Відповідно до цього постає необхідність дослідження даного аспекту. Враховуючи вищезазначену актуальність та недостатньо проаналізовано проблематику нами обрану дану тему дослідження.
Об’єкт дослідження: інклюзивна освіта
Предмет дослідження: психологічна готовність педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Гіпотеза дослідження: емоційна складова є провідною в загальному складі психологічної готовності педагога до роботи в інклюзивному середовищі.
Мета дослідження: теоретично дослідити та обґрунтувати особливості психологічної готовності педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Для досягнення мети нами визначено такі завдання:
1. Проаналізувати принципи та завдання інклюзивної освіти.
2. Теоретично дослідити психологічні особливості інклюзивної освіти у вітчизняних та зарубіжних працях.
3. Здійснити сутнісно-змістовий аналіз поняття «психологічна готовність педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами».
4. Проаналізувати психологічні особливості роботи педагога в ресурсному центрі.