Показати скорочений опис матеріалу
Загальна характеристика навчальних програм із германських мов для середніх шкіл Буковини (1932–1940 рр.)
dc.contributor.author | Гоменюк, Ольга Ярославівна | |
dc.date.accessioned | 2021-11-12T10:16:57Z | |
dc.date.available | 2021-11-12T10:16:57Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Гоменюк О. Я. Загальна характеристика навчальних програм із германських мов для середніх шкіл Буковини (1932–1940 рр.). Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 78. С. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1002 | |
dc.description.abstract | Здійснено аналіз навчальних програм з німецької та англійської мов для середніх шкіл Буковини у першій половині XX ст. В ході дослідження встановлено, що у 30-ті роки ХХ століття в буковинському краї проведено ряд різних реформ, зокрема, освітніх, які були спрямовані на перегляд змісту шкільної освіти та визначення ефективних методів навчання. Унаслідок реформування школи у навчальному процесі слід було врахувати індивідуальний підхід, брати до уваги зацікавлення кожного школяра, його здібності й нахили, формуючи, насамперед, особистість учня. Виявлено, що навчання в середній школі поділялося на два ступені: нижчий під назвою “гімназія” (І–ІV кл.) та вищий – “ліцей” (V–VIII кл.). Обидва ступені були спрямовані на здобуття загальної середньої освіти. Навчання німецької та англійської мов на Буковині у досліджуваний відрізок часу розпочиналося в п’ятому класі ліцею. Визначено, що у віднайдених навчальних програмах метою навчання іноземних мов було формування навичок та вмінь правильного і вільного висловлювання в усній і письмовій формах, читання оригінальної та науково-практичної літератури, а також перекладу. Методом навчання іноземних мов було офіційно проголошено змішаний метод навчання. Навчальні програми для гімназій та ліцеїв Буковини, ухвалені Міністерством віровизнань і освіти Румунії, містили чітко сформульовані цілі, зміст і термін навчання германських мов. Аналіз сітки годин і змісту навчального матеріалу для вивчення германських мов, порівняльна характеристика навчання англійської та німецької мов у середніх школах Буковини дозволили виокремити спільні та відмінні риси вивчення цих мов. Встановлено, що у процесі навчання німецької мови акцентували увагу на засвоєнні ідіоматичних виразів та абстрактних понять, указували кількість необхідних для засвоєння лексичних одиниць, добирали спеціальний граматичний мінімум та здійснювали зворотний переклад. Відмітною рисою у процесі навчання англійської мови було навчання письма, що включало переказ змісту прочитаного, переписування текстів, складання й аналіз літературних творів. Розроблені для середніх шкіл Буковини навчальні програми з германських мов передбачали опрацювання фонетичного, лексичного та граматичного матеріалу, формування навичок діалогічного й монологічного мовлення, мали на меті розвиток навичок читання, письма, а також вироблення вміння перекладати з рідної мови на іноземну і навпаки. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах | uk_UA |
dc.subject | англійська мова, німецька мова, навчальна програма, середня школа, сітка годин, навчальний матеріал | uk_UA |
dc.title | Загальна характеристика навчальних програм із германських мов для середніх шкіл Буковини (1932–1940 рр.) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету