Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorShatilova, Nataliia
dc.date.accessioned2024-08-07T16:22:36Z
dc.date.available2024-08-07T16:22:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationШатілова, Н. (2023) Формування правописної компетентності учнів на уроках української мови в середній школі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 65. Том 3. С. 331‒337.uk_UA
dc.identifier.issn2308-4863
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10305
dc.description.abstractУ статті висвітлено особливості поетапного формування орфографічної грамотності учнів у 5‒9 класах та окреслено місце орфографії в шкільному курсі української мови. Орфографічну компетентність школярів витлумачено як набуту індивідуальну здатність орфографічно грамотно оформляти писемне мовлення відповідно до чинних правописних норм і принципів орфографії. Констатовано, що українська мова як провідний навчальний предмет у системі сучасної українськомовної освіти входить до мовно-літературної освітньої галузі, яка націлює школярів зокрема на створення письмових висловлень та редагування рукописних і друкованих текстів відповідно до усталених правописних норм. У шкільному курсі української мови орфографію не вивчають як окремий розділ, постулюючи тісний зв’язок із різними мовними розділами як специфічний принцип її вивчення. Установлено, що орфографічну компетентність учнів ЗЗСО виформовують поетапно. Підґрунтя грамотного письма школярів закладає початкова школа, а його основи ‒ навчання в 5‒7 класах, де орфографію вивчають з опертям на теоретичні знання передусім з фонетики, морфеміки, словотвору й морфології як основи для усвідомленого засвоєння орфографічних норм. Формуванню орфографічної компетентності сприяють традиційні (визначення в слові орфограм, обґрунтування правильного написання слова; розпізнавання в текстах слів з указаними орфограмами; добирання прикладів з тією самою орфограмою; складання й оформлення власного висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; редагування речень і текстів, у яких допущено орфографічні помилки; робота з орфографічним словником тощо) та інтерактивні (складання «хмари слів», лінгвістичні ігри, підготовка відеопам’ятки для соцмереж, виконання проєкту тощо) види навчальної діяльності учнів на уроках української мови. Удосконалення, корекція і закріплення орфографічних умінь і навичок учнів 8‒9 класів продовжується на уроках повторення і узагальнення вивченого. Констатовано, що ефективність формування навичок грамотного письма уможливлює наполеглива й цілеспрямована робота учителя й учнів, оптимальне поєднання різних форм, методів, прийомів і засобів навчання.uk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра сучасної української мовиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectправопис, правописна компетентність, орфографія, орфографічна грамотність, орфографічна норма, орфограма, програма з української мови.uk_UA
dc.titleФормування правописної компетентності учнів на уроках української мови в середній школіuk_UA
dc.title.alternativeFORMATION OF SPELLING COMPETENCE OF STUDENTS AT UKRAINIAN LANGUAGE LESSONS IN SECONDARY SCHOOLuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу