Show simple item record

dc.contributor.authorРавлюк, Тетяна
dc.date.accessioned2021-11-18T11:58:34Z
dc.date.available2021-11-18T11:58:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationРавлюк Т. Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з людьми з особливими потребами в процесі професійно орієнтованої практики. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Педагогічні науки. №8 (285). Луцьк : Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, 2014. С. 129-133.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1533
dc.description.abstractThe importance of future social workers training is proved, the principles of its organization are characterized (the theoretical knowledge and practice, consistency, continuity, polyfunctionality, prospect, independence, activity, initiative, etc.), approaches (the system, an integrated, software variant, individually-creative, student-focused, etc.) to the organization of different types of praxis (introductory, voluntary, preventive, educational-technological, trainee, predegree) in the context of social support and care for people with special needs are described in the article. Specificity of continuous professional-oriented praxis facilitates the formation of future specialists skills of interaction with the people with special needs in various forms of assistance and system of methods; and the formation of professionally significant personal qualities, as well as the creation of conditions for the development of creativityuk_UA
dc.description.sponsorshipПедагогіки та соціальної роботиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectpeople with special needs, professionally oriented praxis, introductory, voluntary, preventive, educational-technological, trainee, predegree praxis of future social workersuk_UA
dc.titleПідготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з людьми з особливими потребами в процесі професійно орієнтованої практикиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record