Олімпійська освіта як складник патріотичного виховання дітей і молоді
Дата
2019Автор
Kozhokar, Maryna
Васкан, Іван Георгійович
Галан, Ярослав Петрович
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
За умов існування Української незалежної держави гостро стоїть питання виховання у молоді поваги до інших народів і почуття любові до Батьківщини. Починаючи з 90-х рр. молоде покоління українців має тісний зв’язок із новими соціальними посередниками й реаліями. Під впливом різних соціальних і політичних обставин з’явився новий соціальний тип особистості. За цих умов важливим є становлення оновленої системи патріотичного виховання. Україна та її народ нині переживають нелегкі часи агресії, кардинальні змін у політиці, економіці поряд з убезпеченням своєї територіальної цілісності й суверенності, новими ідеями та шляхами для інтегрування в європейське співтовариство, визначаючи нові стратегії патріотичного виховання, спрямовані на розвиток Української держави. Гостро стоїть питання необхідності інноваційного підходу до форм і методів патріотичного виховання молодого покоління. Також варто зазначити, що Україна славиться давньою і величною культурою та історією, які є потужним підґрунтям патріотичного виховання дітей і молоді. Сьогодні серед найбільш актуальних виховних напрямів виділяють патріотичне та громадське виховання. Аналіз Державної національної програми «Освіта» (Україна ХХІ ст.) [7] свідчить про те, що патріотичне виховання спрямоване на формування і розвиток особистості, яка має якості громадянина – патріота Батьківщини та здатна успішно виконувати цивільні обов’язки в мирний і воєнний час. За умов модернізації системи освіти патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої значущості й актуальності. Зміни в системі освіти і виховання, що відбуваються у зв’язку з необхідністю гуманізації, вимагають нетрадиційних джерел освіти, які проповідують пріоритет загальнолюдських моральних і духовних цінностей. Одним зі шляхів реалізації такого підходу до освіти та виховання дітей і молоді є олімпізм. Тому назріла гостра необхідність поширення знань про олімпійські ігри, олімпійський рух минулого і сьогодення, простіше кажучи, знань про олімпійську освіту. За твердженням М.М. Булатової [2], вже сьогодні спостерігаємо впровадження олімпійської освіти в дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладах.