dc.contributor.author | Нікоряк, Наталія | |
dc.date.accessioned | 2022-01-21T15:50:56Z | |
dc.date.available | 2022-01-21T15:50:56Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.citation | Нікоряк Н.В. Генетична специфіка кіно- й телесценарних форм. Питання літературознавства: наук. зб. / гол. ред. О.В. Червінська. Чернівці: Рута, 2004. Вип. 11 (68). С. 112–117. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2306-2908 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3446 | |
dc.description.abstract | The article is devoted to the issues of specificity of TV and cinema scripts
and to the functional correlation between cinema, television amd literature.
“The Passion”, Mel Gibbson’s screen version of the Biblical plotline having
been taken as an example, the issue of a script as a reaction to the known
text is studied. The question of literature as a script foretext is emphasised | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Кафедра зарубіжної літератури та теорії літератури | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Рута | uk_UA |
dc.subject | Мел Гібсон | uk_UA |
dc.subject | Страсті Христові | uk_UA |
dc.subject | кіносценарій | uk_UA |
dc.subject | реципієн | uk_UA |
dc.subject | кіноекзегеза | uk_UA |
dc.title | Генетична специфіка кіно- й телесценарних форм | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |