Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorНікоряк, Наталія
dc.date.accessioned2022-01-21T15:50:56Z
dc.date.available2022-01-21T15:50:56Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationНікоряк Н.В. Генетична специфіка кіно- й телесценарних форм. Питання літературознавства: наук. зб. / гол. ред. О.В. Червінська. Чернівці: Рута, 2004. Вип. 11 (68). С. 112–117.uk_UA
dc.identifier.issn2306-2908
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3446
dc.description.abstractThe article is devoted to the issues of specificity of TV and cinema scripts and to the functional correlation between cinema, television amd literature. “The Passion”, Mel Gibbson’s screen version of the Biblical plotline having been taken as an example, the issue of a script as a reaction to the known text is studied. The question of literature as a script foretext is emphasiseduk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра зарубіжної літератури та теорії літературиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherРутаuk_UA
dc.subjectМел Гібсонuk_UA
dc.subjectСтрасті Христовіuk_UA
dc.subjectкіносценарійuk_UA
dc.subjectреципієнuk_UA
dc.subjectкіноекзегезаuk_UA
dc.titleГенетична специфіка кіно- й телесценарних формuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу