Формування географічних понять в шкільному курсі «Загальна географія» (на прикладі вивчення розділу «Атмосфера»)
Abstract
Аналіз шкільної практики свідчить про наявність протиріч між завданнями формування загальногеографічних знань учнів 6-х класів, які передбачені нормативними документами, та недостатнім рівнем їх вирішення. Особливого значення на сучасному етапі розвитку освіти набуває проблема формування загальногеографічних понять. Учні часто засвоюють визначення поняття, не розуміючи його суті, оперують терміном, не усвідомлюючи істотних наявних характеристик, відчувають труднощі з класифікацією та систематизацією понять. Це створює суттєві перешкоди для формування міцних географічних знань. Вирішення цієї проблеми передбачає здійснення спеціально організованого процесу формування поняття та цілеспрямованої системної роботи, що дозволяє поєднувати процеси навчання та розвитку кожного учня.