• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
View Item 
  •   ARCher Home
  • Географічний факультет
  • Наукові праці
  • View Item
  •   ARCher Home
  • Географічний факультет
  • Наукові праці
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України.

Thumbnail
View/Open
Стаття (404.5Kb)
Date
2021
Author
Чубрей, Олександра
Заячук, М.Д.
Яворська, В.В
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті проаналізовано сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України. Визначено, що трансформації в системі вищої освіти України привели до оновлення переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти. У ході проведення реформ оновлено вимоги до змісту вищої освіти, зокрема сформовано систему стандартів вищої освіти, яка відповідає Національній рамці кваліфікацій, затверджено 51 стандарт бакалавра. Затверджені й Стандарти вищої освіти за спеціальністю 103 «Науки про Землю» та 106 «Географія» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Заклади вищої освіти, які здійснюють підготовку майбутніх учителів географії, користуються освітньо-професійними програмами, розробленими й затвердженими в закладах вищої освіти, де здійснюється підготовка відповідних фахівців з орієнта- цією на Національну рамку кваліфікацій України – 6 рівень, оскільки наразі не затверджено Стандарт вищої освіти галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка», спеціальності 014 «Середня освіта», предметної спеціалізації 014.07 «Середня освіта (Географія)» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. У ході дослідження проаналізовано територіальні особливості розміщення закладів вищої освіти, в яких здійснюється підготовка майбутніх учителів географії. Виявлено, що підготовка майбутніх учителів географії здійснюється у 29 закладах вищої освіти України, проте показники, що характеризують особливості підготовки таких фахівців, загрозливі з позицій існування спеціальності й забезпечення належної підготовки фахівців. Аналіз територіальних особливостей розміщення закладів вищої освіти, в яких здійснюється підготовка майбутніх учителів географії, дав можливість визначити основні тенденції реформування, найважливішими з яких є: оцінювання регіональної потреби й формування державного замовлення підготовки фахівців у відповідних регіонах; стимулювання закладів вищої освіти з боку центральних і місцевих органів влади до започаткування підготовки фахівців зазначеної спеціальності. Очевидні навчальні потреби затвердження Стандарту І (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка» спеціальності 014 «Середня освіта», предметної спеціалізації 014.07 «Середня освіта (Географія)».
URI
https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4568
Collections
  • Наукові праці

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of ARCherCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV