Показати скорочений опис матеріалу
Регулятивно-поведінковий вектор життєздійснення майбутніх педагогів
dc.contributor.author | Гуляс, Інеса Антонівна | |
dc.date.accessioned | 2022-09-09T17:46:37Z | |
dc.date.available | 2022-09-09T17:46:37Z | |
dc.date.issued | 2022-06-30 | |
dc.identifier.issn | 2412-9968 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4709 | |
dc.description.abstract | Мета. Статтю присвячено емпіричному дослідженню життєздійснення майбутніх педагогів, зокрема його регулятивно-поведінкового аспекту. Методи дослідження: теоретичні –аналіз і синтез, конкретизація, порівняння, систематизація, узагальнення наукових положень; емпіричні –методи письмового опитування –тестування і анкетування; математичної статистики –обчислення відсотків, кореляційний аналіз за Ч. Пірсоном. Результати.Виявлено високийрівень розвитку компонентів саморегуляції: планування 34,4%, моделювання (32,2%), оцінка результатів і самостійність (по 27,8% відповідно), гнучкість (23,3%), програмування (16,7%) і низький: самостійність (20%), програмування (18,9%), моделювання (16,7%), планування (14,5 %), гнучкість (11,1 %), оцінка результатів (8,9%). Визначеновисокий (34%) і низький (56%) рівні самоефективності. Проаналізовано варіанти виявленої мотивації –досягнення успіху (12%) й уникнення невдачі (78%). Встановлено статистично значущі (р=0,01; р=0,05) кореляційні зв’язки між психодіагностими змінними методик. Висновки. Встановлено, що понад 50% досліджуваних потребують розвитку складників самоефективності, зокрема сценарію й атрибуції, які впливають на вираження її загального рівня. З’ясовано, що задля успішного досягнення поставлених цілей і реалізації життєвих проєктів важливою є гнучкість, себто пластичність усіх регуляторних процесів, яка забезпечить адекватне реагування і адаптивність у ситуації ризику. Констатовано, що тримані результати й досягнення опитаних мають бути відповідно оцінені, що, безумовно, підкріплює самооцінку досліджуваних суб’єктів і спонукає їх до постановки нових цілей та імплементації нових планів. Обґрунтовано й важливість моделювання в успішному виконанні діяльності, а, отже, і життєздійсненні респондентів, яке уможливлює виокремлення квінтесенції в досягненні близьких і віддалених цілей. Відзначено відповідальність респондентів щодо власного життєздійснення, грамотне планування свого життя, що сприяє розвитку їхнього самоконтролю і самоповаги, допомагає зростати особистісно. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Кафедра психології | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | НПУ імені М.П. Драгоманова | uk_UA |
dc.subject | життєздійснення | uk_UA |
dc.subject | саморегуляція | uk_UA |
dc.subject | самоефективність | uk_UA |
dc.subject | мотивація досягнення | uk_UA |
dc.subject | особистість | uk_UA |
dc.subject | педагог | uk_UA |
dc.title | Регулятивно-поведінковий вектор життєздійснення майбутніх педагогів | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету