Show simple item record

dc.contributor.authorГуляс, Інеса Антонівна
dc.date.accessioned2022-09-09T18:15:43Z
dc.date.available2022-09-09T18:15:43Z
dc.date.issued2022-09-08
dc.identifier.issn2312-3206
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4710
dc.description.abstractМета статті – емпірично дослідити особливості рефлексивно-феноменологічних корелят життєз-дійснення особистості.Методи. Теоретичні – аналіз і синтез, конкретизація, узагальнення, систематизація, порівняння нау-кових положень; емпіричні – анкетування і тестування, реалізовані через релевантний психодіагнос-тичний інструментарій: тест «Копінг-поведінка в стресових ситуаціях» С. Норман та ін., адаптований Т. Крюковою; опитувальник «Полівимірна шкала перфекціонізму» П. Гевітта і Г. Флетта; методика «Дослідження маскулінності-фемінності особистості» С. Бем; математично-статистичні – обчислення відсотків, знаходження даних описової статистики, кореляційний аналіз (за Ч. Пірсоном). Результати. Розкрито сутність поняття аксіопсихологічного проєктування життєздійснення особи-стості.Виявлено домінування копінгу «розв’язання завдання», який виражено на середньому (63,75%) та високому (36,25%) рівнях, а також низький (58,56%) і середній (41,44%) рівні стратегії «уникнення». Зі складників перфекціонізму констатовано пріоритет соціально приписаному перфекціонізму, або соціально внормованому. Переважній більшості досліджуваних (66%) властивий середній рівень пер-фекціонізму, 15% – високий, 19% – низький. Встановлено прояв андрогінності (5,08 – основний індекс) за переважання показника шкали «маскулінність» (5,42). Виявлено закономірні внутрітестові кореля-ційні зв’язки, а також статистично значущий (р = 0,01; р = 0,05) негативний кореляційний зв’язок між фемінністю й уникненням.Висновки. Дослідження рефлексивно-феноменологічних корелят життєздійснення свідчить, що опи-тані педагоги періоду пізньої дорослості як раціонально, так і емоційно адекватно осмислюють свою особистість, життєвий досвід, власне теперішнє – діяльність, інтелектуальну активність, переживання і, відповідно, своє майбутнє – плани і перспективи. Рефлексивне ставлення до свого життя перетворює життєвий шлях людини на об’єкт творчої діяльності, а вона стає його суб’єктом, психологічно готовим до прийдешніх подій. Рефлексія є принципом існування та розвитку внутрішнього світу людини.uk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра психологіїuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХерсонський державний університетuk_UA
dc.subjectжиттєздійсненняuk_UA
dc.subjectкопінг-стратегіїuk_UA
dc.subjectпсихологічна статьuk_UA
dc.subjectперфекціонізмuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.titleРефлексивно-феноменологічні кореляти життєздійснення особистостіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record