Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorМаксим’юк, Оксана Василівна
dc.contributor.authorСтрук, Іванна Михайлівна
dc.date.accessioned2022-10-07T07:31:10Z
dc.date.available2022-10-07T07:31:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationМаксим’юк О., Струк І. Структура та семантика прикметникових словосполучень: лінгводидактичний аспект. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 52. Том 2. С. 216–222.uk_UA
dc.identifier.issn2308-4855
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4761
dc.description.abstractУ статті проаналізовано структуру та семантику ад’єктивних сполучень на засадах лінгводидактичного принципу в умовах оновленого освітнього процесу. Закцентована увага на важливості вивчення словосполучення у шкільній неперервній мовній освіті загалом. Актуальність дослідження зумовлена відсутністю вичерпного опису всіх моделей словосполучень, що функціюють у мові, можливостей лексичної сполучуваності слів, відсутністю відомостей про частотність використання різних моделей у всіх стилях літературної мови та методичних рекомендацій щодо вивчення їх у закладах загальної середньої освіти. Метою статті було звернути увагу вчителя-словесника на один із типів словосполучень за способом вираження опорного слова – прикметниковий, зважаючи на продуктивність вживання таких словосполучень у різних стилях та жанрах української мови. У дослідженні детально проаналізовано функційні можливості ад’єктивних словосполучень, а також окреслено семантичну типологію таких конструкцій, яка представлена одинадцятьма видами смислових відношень між компонентами ад’єктивних словосполучень, а саме: з об’єктними відношеннями; з власне обмежувальними відношеннями; з просторовими відношеннями; з часовими відношеннями; з причиновими відношеннями; з відношеннями зумовленості; з відношення мети; з відношеннями міри і ступеня виявлення якості; з відношеннями досягнення, віддалення, усунення; з означальними відношеннями; з порівняльними відношеннями. Звернено також увагу на категоріальні й оказіональні словосполучення, на їх трансформацію та синтаксичні функційні можливості у структурі речення. Висновкові положення дослідження засвідчують, що у словосполученнях ад’єктивного типу компоненти зв’язані підрядними видами синтаксичного зв’язку – керуванням безприйменниковим і прийменниковим та приляганням, на що і варто звернути увагу учнів під час опрацювання типів підрядного зв’язку між словами.uk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра сучасної української мовиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДрогобич: Видавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectприкметникові словосполученняuk_UA
dc.subjectсмислові відношенняuk_UA
dc.subjectсинтаксичні зв’язкиuk_UA
dc.subjectстрижневий компонентuk_UA
dc.subjectоказіональні ад’єктивні словосполученняuk_UA
dc.subjectкатегоріальні ад’єктивні словосполученняuk_UA
dc.subjectсучасний освітній процесuk_UA
dc.subjectсинтаксична компетентністьuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk_UA
dc.titleСтруктура та семантика прикметникових словосполучень: лінгводидактичний аспект.uk_UA
dc.title.alternativeStructure and semantic of adjective phrases:language didactic aspectuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу