Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorРупташ, Ольга
dc.contributor.authorРадзиняк, Тетяна
dc.date.accessioned2022-11-14T20:01:09Z
dc.date.available2022-11-14T20:01:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citation5. Рупташ О., Радзиняк Т. Комунікативна раціональність трансдисциплінарних досліджень. Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Філософія. Вип. 813. Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2019. С. 26-32.uk_UA
dc.identifier.issn2519-8262
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5428
dc.description.abstractАвторки статті проаналізували відмінності між дисциплінарною та постдисциплінарною наукою, визначили основні риси трансдисциплінарних досліджень, з погляду змін у методології. Окреслено роль комунікативної раціональності як підґрунтя спілкування та спільнодії науковців та зацікавлених учасників з ненаукового середовища у трансдисциплінарних дослідженнях. Зроблено висновки про те, що дисциплінарна наука постає неодмінним етапом конституювання науки як способу пізнання, оформлення його результатів і утвердження соціального інституту. Сучасний етап розвитку науки названо постдисциплінарним, акцентуючи увагу на тому, що префікс пост- означає не стільки заперечення попереднього етапу, скільки діалектичний синтез дисциплінарності та різних форм її трансформації (між-, крос-, транс- тощо). Виявлено, що для постдисциплінарної науки, відповідно, характерні нові методологічні засоби, а ширше – методологія, яка виходить не лише за межі окремих наукових галузей, дисциплін, а й за межі науки загалом. Універсальним тлом такої методології постає комунікативна практика учасників досліджень, а філософсько-теоретичним обґрунтуванням – апеляція до комунікативної раціональності. Зважаючи на відмінності між концепціями комунікативної раціональності Ю.Габермаса та К.-О.Апеля й враховуючи специфіку трансдисциплінарних досліджень, започатковано обговорення методологічного потенціалу теорії Ю.Габермаса для унормування практики досліджень, у які залучені як науковці, так і зовнішні гравці – стейкхолдери.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЧернівецький національний університетuk_UA
dc.subjectкомунікаціяuk_UA
dc.subjectкомунікативна раціональністьuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectнаукаuk_UA
dc.subjectпостдисциплінарністьuk_UA
dc.subjectтрансдисциплінарні дослідженняuk_UA
dc.subjectЮрґен Габермасuk_UA
dc.titleКомунікативна раціональність трансдисциплінарних дослідженьuk_UA
dc.title.alternativeCommunicative rationality of transdisciplinary researchuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу