Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorКійко, Світлана Василівна
dc.contributor.authorСтегніцька, Л.В.
dc.date.accessioned2022-11-16T21:46:38Z
dc.date.available2022-11-16T21:46:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationhttps://journals.chnu.edu.ua/index.php/gp/article/view/276/199uk_UA
dc.identifier.issn2518-7090
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5599
dc.description.abstractУ статті розглянуто питання семантичного переосмислення лексичних одиниць як одного зі способів творення медичних термінів. Автори аналізують причини метафоризації, шляхи пристосування загальновживаних слів для виконання термінологічних функцій, а також ілюструють механізм переходу загальновживаних слів до розряду одиниць терміносистеми медицини. Аналіз способів метафоричного перенесення значення дозволяє реконструювати наївну картину світу, відображену в англійських метафоричних медичних термінах, утворених від загальновживаної лексики. Найпродуктивнішими групами мотивувальних ознак виявилися перенесення значення за подібністю форми (1280 термінів, 48,3 %), дії та її результату (541 термін, 18,8 %), особливостей поведінки і стану людини (392 терміни, 13,6 %), речовин, продуктів харчування і їх структури (270 термінів, 9,4 %). Переважання таких мотивувальних ознак можна пояснити фактом відображення наївної картини світу в метафоричній термінології: переосмисленню підлягають насамперед об’єкти і явища, розташовані найближче до людини.Групи мотивувальних ознак чітко діляться на такі категорії: предмет/речовина та її характеристики (форма, забарвлення, якість, функція, положення у просторі, звук), людина/ група людей (відчуття, модель поведінки, дія та її результат). Сукупність мотивувальних ознак метафоричного термінотворення відображає певний образ світу, в якому присутні необхідні складові –людина і природа, які мають певні риси і виконують певні функції, що відповідає основному об’єкту вивчення медичної науки –людському організму. Метафоричні терміни утворені не стільки на основі наукового освоєння дійсності, скільки на основі асоціацій, отриманих у процесі чуттєво-емпіричного пізнання світу, що підтверджується наведеними прикладами.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковичаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesГерманська філологія;
dc.subjectметафора, лексема, термін, термінологія, семантична деривація, мотивувальна ознакаuk_UA
dc.titleМетафоризація загальновживаної лексики в англійській фаховій мові медициниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу