dc.contributor.author | Бешлей, Ольга | |
dc.contributor.author | Batrynchuk, Zoriana | |
dc.date.accessioned | 2022-11-19T21:58:12Z | |
dc.date.available | 2022-11-19T21:58:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Бешлей О. , Батринчук З.Р. Розвиток навичок візуальної грамотності студентів ЗВО через застосування мультимодальних текстів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Класичний приватний університет. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 77. Т. 1. С. 119 – 124. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5844 | |
dc.description.abstract | Статтю присвячено висвітленню ефективності використання стратегій візуальної грамотності для розвитку навичок критичного мислення та мовленнєвої компетентності студентів ЗВО
засобами мультимодальних текстів. Відзначено, що візуальна грамотність та мультимодальність
широко представлені з погляду методики викладання іноземної мови у сучасних зарубіжних дослідженнях. Сучасний аналіз навчального процесу та численних досліджень підтвердив, що одним із найефективніших способів формування візуальної грамотності у процесі вивчення іноземної мови слугують
мультимодальні тексти як інструмент удосконалення навичок критичного мислення студентів у
процесі логічного опрацювання візуального матеріалу та за допомогою постановки низки змістовних
запитань, які сприяють цілісній інтерпретації зображень та розкривають задум автора. При цьому
зазначено, що особлива увага викладачів повинна бути спрямована на підготовку запитань відкритого
типу. Зважаючи на фрагментарність та «кліпове» мислення сучасних студентів, слід здійснювати
якісний добір мультимодальних текстів для фасилітації навчального процесу. У такий спосіб забезпечується проблемний підхід до навчання іноземної мови, що сприяє розвитку навичок візуальної грамотності, критичного мислення і, як результат, іншомовної комунікативної компетентності студентів. Доведено, що візуальна грамотність є важливим компонентом «мультимодальної комунікативної
компетентності», а не лише допоміжним чи супровідним засобом у навчальній практиці. Дослідження
спрямоване на викладачів ЗВО і є закликом інтегрувати візуальну грамотність у контекст викладання
англійської мови. Окреслено перспективи переосмислення візуальних практик у методиці викладання
іноземних мов. У результаті дослідження створено спеціальний курс для студентів факультету іноземних мов Чернівецького національного університету «Основи візуальної грамотності». Курс спрямований на ознайомлення студентів-філологів з основними принципами оцінки та інтерпретації мультимодальних матеріалів для формування основних засад візуальної грамотності. | uk_UA |
dc.subject | навчання англійської мови у ЗВО, мультимодальність, візуалізація, критичне мислення, інтерпретація зображень, компетентнісний підхід, освітні стандарти. | uk_UA |
dc.title | Розвиток навичок візуальної грамотності студентів ЗВО через застосування мультимодальних текстів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |