• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
View Item 
  •   ARCher Home
  • Факультет іноземних мов
  • Наукові праці
  • View Item
  •   ARCher Home
  • Факультет іноземних мов
  • Наукові праці
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Формування мовного портрета американця за допомогою особових займенників в інавгураційних промовах президентів США

Thumbnail
View/Open
стаття (602.8Kb)
Date
2021
Author
Гнатковська, Олена Михайлівна
Сапожник, Ірина Володимирівна
Суродейкіна, Тетяна Валеріївна
Metadata
Show full item record
Abstract
Вивчення способів утілення мовної особистості в мові чи мовленні і структурування її мовного портрета становить значний інтерес для лінгвоперсонології, зумовлений антропоцентичною спрямованістю сучасного мовознавства. На матеріалі політичного дискурсу моделювалися мовні портрети політичних діячів, проте стаття присвячена відображенню в політичних промовах мовного портрета представників однієї з найвпливовіших націй у світі – американців. Основна увага зосереджена на вербально-семантичному вимірі мовного портрета в інавгураційних промовах 46 президентів США. Одиницями формування вербально семантичного рівня мовного портрета американця є особові займенники (79% – займенників першої особи множини, 14% – займенники третьої особи, 7% – займенник другої особи). Їх співвідношення в досліджуваних промовах продемонструвало тяжіння президентів до вживання інклюзивного займенника we/us як засобу ототожнення мовця й адресата промови, щоб так акцентувати єдність із нацією та рівність усіх громадян або поділитися відповідальністю за свої вчинки з народом (причому частотність цього займенника значно вища в промовах ХХ та ХХІ ст.). Спостерігається також тенденція до зростання використання займенника другої особи you з метою вказівки на громадян США як адресатів промови та зменшення випадків референції за допомогою займенників третьої особи he/him, she, they/them. Займенник другої особи переважно вказує на колективного адресата – американський народ, фокусує заклик президента на вищевказаному адресаті, однак у декількох контекстах виявися референтом окремої особи. Незначна кількість займенників жіночого роду серед займенників третьої особи однини свідчить про гендерну нерівність у відтворенні мовного портрету американців. Крім того, частка займенників третьої особи однини в 9 разів менша за частку займенників третьої особи множини, відповідно президентам більш властиво репрезентувати американців як представників певних груп, ніж конкретних представників нації, хоча така ілюстрація часто провокує в адресатів сильнішу емоційну реакцію.
URI
https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6010
Collections
  • Наукові праці

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of ARCherCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV