dc.contributor.author | Цибанюк, Олександра Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2022-11-22T16:34:34Z | |
dc.date.available | 2022-11-22T16:34:34Z | |
dc.date.issued | 2022-04 | |
dc.identifier.issn | 2311-2220 (print) | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6047 | |
dc.description.abstract | В статті здійснено аналіз генези фахової термінології. Авторка виокремила роботи румунської дослідниці Л. Мацедон, які наголошує на тому, що більшість термінів кінця ХVІІІ – ХІХ ст. було засновано на гімнастичному лексиконі, а першою роботою румунського авторства стала монографія професора Д. Іонеску «Термінологія вправ для порядку, вільних та з предметами та на снарядах». Крім того, був засвідчений факт використання термінів в різних трактуваннях: вправи або вид фізичної активності (використовувались для визначення вправ з фехтування, верхової їзди, боротьби до офіційної появи терміну «спорт»); вправи для тіла або «звичні, потрібні вправи для відродження людей», задля «тілесних сил». Визначено, що в той же період остаточно формується поняття «фізичне виховання» та «шкільне фізичне виховання», яке охоплювало, на думку Г. Мочану, гімнастику, ігри просто неба, екскурсії і прогулянки, зимні види активності в режимі дня закладу освіти. Доведено, що теорія і практика фізичного виховання школярів Румунії дослідженого періоду, її основна термінологія, потерпіли значні зміни в залежності від конкретних історично-соціальних умов, які відображали інтереси суспільства. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Сер. 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури.; | |
dc.subject | вправи, розвиток, Румунія, спорт, термінологія, учні, шкільне фізичне виховання. | uk_UA |
dc.title | Генезис основних дефініцій галузі фізичного виховання в науково-довідковій літературі Румунії. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |