РОЗВИТОК ВІЗУАЛЬНОЇ ГРАМОТНОСТІ СТУДЕНТІВ ВНЗ НА ЗАНЯТТЯХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Переглянути
Дата
2022Автор
Batrynchuk, Zoriana
Beshlei, Оlga
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
У статті йдеться про особливості практичного застосування стратегій для розвитку візуальної грамотності студентів на
заняттях з англійської мови у вищій школі.
Розкрито поняття візуальної грамотності
в результаті аналізу праць зарубіжних науковців, окреслено підходи її розвитку через
застосування мультимодальних текстів.
В умовах сучасності інформаційний світ
представляє потік матеріалів, що часто
суперечать, викривлюють реальність, або
ж не відповідають дійсності; функціонують «на користь» іншим сторонам, або ж
вже містять долю суб’єктивізму. Тож для
вдалої та якісної інтерпретації матеріалів та сюжетів слід володіти розвинутими
навичками критичного мислення, що уможливлюють формулювати індивідуальні
судження, підкріплені доводами і фактами.
Важливо також вміти «відсіювати» неякісний, поверхневий матеріал, щоб елімінувати
можливість неправильної інтерпретації, або
ж неіснуючі змісти чи значення. Такий матеріал найчастіше представлений у вигляді
мультимодальних текстів, що інкорпорують вербальні та невербальні компоненти.
Їх взаємодія результує в єдності значення,
однак зважаючи на форму та зміст, інтерпретація такого матеріалу може бути
ускладнена присутніми протиріччями між
вербальними та невербальними компонентами. Робота з мультимодальним матеріалом в розрізі розвитку навичок візуальної
грамотності на заняттях англійської мови
передбачає активізацію особистого досвіду
студента, прояв його індивідуальності, а
також соціальний, культурний контекст.
Відтак процес аналізу мультимодальних
текстів охоплює: спостереження, контекст
інформації, пов’язаний вербальний матеріал,
зрештою – значення та розуміння. Дисципліна «Аналіз медіадискурсу» в структурі ОП
«Англійська мова і література та друга іноземна мова» за спеціальністю 014 «Середня
освіта» передбачає вербальний і невербальний аналіз мультимодального матеріалу з
активним застосуванням навичок візуальної
грамотності, в результаті чого студенти,
як молоді педагоги, зможуть активно
застосовувати знання та навички у своїй
професійній діяльності, зокрема працюючи
над дидактичними матеріалами, а також
розвивати «гнучкі навички».