Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorСуродейкіна, Тетяна Валеріївна
dc.contributor.authorГнатковська, Олена Михайлівна
dc.contributor.authorСапожник, Ірина Володимирівна
dc.date.accessioned2022-11-23T18:51:58Z
dc.date.available2022-11-23T18:51:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2414-1135
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6143
dc.description.abstractВивчення способів утілення мовної особистості в мові чи мовленні і структурування її мовного портрета становить значний інтерес для лінгвоперсонології, зумовлений антропоцентичною спрямованістю сучасного мовознавства. На матеріалі політичного дискурсу моделювалися мовні портрети політичних діячів, проте стаття присвячена відображенню в політичних промовах мовного портрета представників однієї з найвпливовіших націй у світі – американців. Основна увага зосереджена на вербально-семантичному вимірі мовного портрета в інавгураційних промовах 46 президентів США. Одиницями формування вербально- семантичного рівня мовного портрета американця є особові займенники (79% – займенників першої особи множини, 14% – займенники третьої особи, 7% – займенник другої особи). Їх співвідношення в досліджуваних промовах продемонструвало тяжіння президентів до вживання інклюзивного займенника we/us як засобу ототожнення мовця й адресата промови, щоб так акцентувати єдність із нацією та рівність усіх громадян або поділитися відповідальністю за свої вчинки з народом (причому частотність цього займенника значно вища в промовах ХХ та ХХІ ст.). Спостерігається також тенденція до зростання використання займенника другої особи you з метою вказівки на громадян США як адресатів промови та зменшення випадків референції за допомогою займенників третьої особи he/him, she, they/them. Займенник другої особи переважно вказує на колективного адресата – американський народ, фокусує заклик президента на вищевказаному адресаті, однак у декількох контекстах виявися референтом окремої особи. Незначна кількість займенників жіночого роду серед займенників третьої особи однини свідчить про гендерну нерівність у відтворенні мовного портрету американців. Крім того, частка займенників третьої особи однини в 9 разів менша за частку займенників третьої особи множини, відповідно президентам більш властиво репрезентувати американців як представників певних груп, ніж конкретних представників нації, хоча така ілюстрація часто провокує в адресатів сильнішу емоційну реакцію.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»,uk_UA
dc.relation.ispartofseriesНова філологія. Збірник наукових праць.;№ 81. Том І.
dc.subjectадресат, американець, дейксис, інклюзивний займенник, мовна особистість, мовний портрет, референціяuk_UA
dc.titleФОРМУВАННЯ МОВНОГО ПОРТРЕТА АМЕРИКАНЦЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ОСОБОВИХ ЗАЙМЕННИКІВ В ІНАВГУРАЦІЙНИХ ПРОМОВАХ ПРЕЗИДЕНТІВ СШАuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу