Фреймова структура концепту LOVE
Переглянути
Дата
2022Автор
Суродейкіна, Тетяна Валеріївна
Павлович, Тетяна Іванівна
Дущак, Дана
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Статтю присвячено дослідженню фреймової репрезентації концепту LOVE у сучасних англомовних скриптах серіалів. Основні теоретико-методологічні підходи до вивчення концепту у сучасній когнітивній лінгвістиці та лінгвокультурології систематизовано з метою розробки комплексної методики аналізу фреймів концепту LOVE, актуалізованого у скриптах. Методи дослідження стали основою концептуального аналізу, що розглядає словникові дефініції та синонімічні ряди імені концепту, а також фреймовий аналіз для розгляду концепту LOVE у вигляді впорядкованої структури. Мета даної розвідки проаналізувати фреймову структуру концепту LOVE. Концепт розглянуто як одиницю ментального плану, що кодується у мові. Досліджено експліцитну реалізацію предметного, акціонального, поссесивного, ідентифікаційного та компаративного фреймів концепту, виділено концептуальні метафори в його структурі. Кожен з зазначених фреймів формує відповідні схеми, що демонструють наповнення концепту LOVE. Вербальне наповнення фреймової моделі репрезентує варіативність дієслівної лексики, що належить до різних лексико-семантичних класів. З’ясовано та описано акціональні схеми стану / процесу, контактної дії і каузації. Посесивний фрейм предствалено у двох специфікаціях: партитивності та інклюзивності. Предметний фрейм репрезентує кваліфіковану, темпоральну та буттєву схеми. Ідентифікаційний фрейм охоплює декілька класифікаторів і є найменш частотним. Компаративний фрейм об’єднує сутності на основі їхньої тотожності або подібності. В результаті дослідження окреслено та структуровано фреймовий аналіз концепту LOVE.