• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
View Item 
  •   ARCher Home
  • Юридичний факультет
  • Наукові праці
  • View Item
  •   ARCher Home
  • Юридичний факультет
  • Наукові праці
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ВІЙНА РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ ТА ВІТЧИЗНЯНІ ПУБЛІЧНІ ФІНАНСИ

Thumbnail
View/Open
Право України 2022_03.pdf (1.525Mb)
Date
2022
Author
Patsurkivskyy, Petro
Havrylyuk, Ruslana
Metadata
Show full item record
Abstract
Стаття присвячена осмисленню перебудови законодавчих засад вітчизняних публічних фінансів на другому етапі російсько-української війни 2014– 2022 рр. Метою статті є аналіз трансформації правових матриць регулювання зазначених вище публічних фінансів під впливом та в умовах нинішньої війни Росії проти України. В основу методології дослідження покладено антропосоціокультурний підхід, принципи історизму та об’єктивності, методи системного і функціонального аналізу. На основі ґрунтовного аналізу першоджерел, експертних оцінок фахівців та фактичного матеріалу автори статті обґрунтовано дійшли таких висновків: 1. Незважаючи на те, що фінансування Україною оборонних видатків у зв’язку з початком російсько-української війни у 2014 р. зросло за перший її період в абсолютних показниках з 27,4 млрд грн до 217,1 млрд грн, або майже у вісім разів, а його питома вага у Державному бюджеті України збільшилася з 6,36 % до 13,62 % (у понад два рази), законодавство України щодо правового режиму публічних фінансів продовжувало залишатися парадигмально законодавством мирного часу. 2. Російсько-українська війна кардинально змінила характер та ієрархію публічних потреб України, можливості та джерела їх фінансування, зумовила необхідність трансформувати фінансове законодавство держави. 3. Квінтесенцію перебудови видатків публічних фінансових ресурсів на потреби України під час російсько-української війни склала їх максимальна централізація у Державному бюджеті України, а також принципове збільшення можливостей виконавчої гілки державної влади, передусім Кабінету Міністрів України і Міністерства фінансів України для оперативного прийняття ними невідкладних рішень. При цьому правова природа видатків Державного бюджету України не змінилася. 4. Основу перебудови податкового законодавства склала його кардинальна лібералізація, спрощення адміністрування обов’язкових платежів та відчутне зменшення фіскального тягаря для їх платників. Суттєвих змін зазнала структура надходжень у публічні фонди фінансових ресурсів. 5. Перебудова правового регулювання банківської системи України та грошового обігу загалом у зв’язку із введенням воєнного стану мала метою посилення стійкості банківської системи і стабільності грошової одиниці України, покращення організаційно-правових умов фінансування Збройних Сил України та гуманітарної підтримки цивільного населення країни, а також запобігання і протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдженню зброї масового знищення в умовах війни. Українська держава спромоглася у стислі строки успішно перебудувати своє законодавство у сфері публічних фінансів із мирного на воєнний лад.
URI
https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6229
Collections
  • Наукові праці

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of ARCherCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

ARCher software copyright © 2021  ChNU
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV