dc.contributor.author | Білоскурська, Олена Валеріївна | |
dc.contributor.author | Подорожна, Тетяна Станіславівна | |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T20:45:49Z | |
dc.date.available | 2022-12-21T20:45:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Подорожна Т. С., Білоскурська О. В. (2019) Правовий моніторинг як засіб якості та ефективності чинного законодавства. АЛЬМАНАХ ПРАВА. Правовий моніторинг і правова експертиза: питання теорії та практики. Випуск 10. Київ: Інститут держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2019. С. 82-87 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2524-017Х | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6255 | |
dc.description.abstract | У статті досліджено поняття правового моніторингу з погляду якості та ефективності правового регулювання.
Зауважено, що значення правового моніторингу зростає у вивченні динаміки чинного законодавства, його наукової
обґрунтованості та модернізації. Проте в Україні ще не сформовано цілісної системи правового моніторингу, не
врегульовано досі й питання правової експертизи нормативно-правових актів, відсутнє оцінювання раціональ-
ності їх прийняття та практичної реалізації. Наголошено, що ці проблеми істотно впливають і на якість чинного
законодавства, і на їх соціальну ефективність. Відтак знижується якість правового регулювання, зростає корупція
та правовий нігілізм у суспільстві.
Зроблено висновок, що розвиток інституту правового моніторингу має здійснюватися в напрямках формалі-
зації та уніфікації його основ у Законі «Про нормативно-правові акти в Україні»; вироблення загальних підходів
до концепції подальшого розвитку моніторингових досліджень (наприклад, про необхідність виділення конститу-
ціоналізації чинного законодавства як напрямку подальшого аналізу, конституційного моніторингу та діагностики
конституційних процесів); введення до суб’єктного складу правового моніторингу всіх гілок державної влади,
органів місцевого самоврядування, громадянського суспільства, професійної юридичної спільноти, представників
науки, незалежних експертів тощо; забезпечення оперативності правового моніторингу; надання обов’язкового
характеру результатам правового моніторингу; використання новітніх інформаційних технологій для створення
офіційної бази проектів нормативних правових актів, а також чинного законодавства і практики їх реалізації, впро-
вадження суспільного (громадського) правового моніторингу та створення інтернет-порталу для його проведення.
Ключові слова: правовий моніторинг, правова експертиза, ефективність правового регулювання, якість законо-
давства, конституціоналізація законодавства, громадянське суспільство, громадський правовий моніторинг. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | публічного права | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України | uk_UA |
dc.subject | правовий моніторинг | uk_UA |
dc.subject | правова експертиза | uk_UA |
dc.subject | ефективність правового регулювання | uk_UA |
dc.subject | якість законодавства | uk_UA |
dc.subject | конституціоналізація законодавства | uk_UA |
dc.subject | громадянське суспільство | uk_UA |
dc.subject | громадський правовий моніторинг | uk_UA |
dc.title | Правовий моніторинг як засіб якості та ефективності чинного законодавства | uk_UA |
dc.title.alternative | Legal monitoring as a quality assurance and effectiveness of any legislation | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |