ЕВОЛЮЦІЯ ТВОРЧОГО МЕТОДУ Е. Л. ДОКТОРОУ
Date
2022-12Author
Гладкоскок, Леся Григорівна
Мурадханян, Ірина Саркісовна
Семен, Галина Ярославівна
Metadata
Show full item recordAbstract
Висвітлено еволюцію творчого методу Едґара
Лоренса Доктороу (1931–2015) – американського прозаїка,
у доробку якого 12 романів, 4 з яких було екранізовано, 3 томи
оповідань та 1 сценічна драма, редактора та науковця. Письменник
неодноразово подавав автокоментарі до своїх творів, а його
інтерв’ю стали необхідним джерелом їх розуміння. Доктороу
послідовно боровся з традиційним підходом до літератури. Розгляд
еволюції творчого методу Е. Л. Доктороу проводився у два етапи.
Спочатку на основі літературних праць виділено основні
характерні риси творів, далі за допомогою компаративного методу
здійснено зіставлення двох основних романів – „Реґтайм” та
„Озеро Гагари” з точки зору еволюції письменницького зображення.
З’ясовано, що характерними рисами творів виступають порушена
хронологія, поєднання реальності з вимислом, зображення
персонажів у момент найбільших змін, злиття різноманітних
жанрів мистецтва, що знаходить своє відображення у стилі,
надмірне захоплення натуралістичними деталями. Роман „Реґтайм” –
це об’єктивна, авторська розповідь, „Озеро Гагари” – монолог
оповідача від першої особи (I-form). У романі „Реґтайм” прозаїк
об’єднав стиль „нового журналізму” з „ретро”. „Озеро Гагари” –
спроба створити головний образ новими, іншими засобами,
передати невичерпну повноту життя. У романі „Реґтайм”
поєднується література і музика, у романі „Озеро Гагари” – проза та
поезія верлібру.