Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorHavrylyuk, Ruslana
dc.contributor.authorPatsurkivskyy, Petro
dc.date.accessioned2023-11-29T09:57:40Z
dc.date.available2023-11-29T09:57:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationР. Гаврилюк, П. Пацурківський Воєнна матриця податкового права України// Право України №4, 2023. с. 106-123uk_UA
dc.identifier.issn1026-9932
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8338
dc.description.abstractУ статті досліджено воєнну матрицю податкового права України. Обґрунтовано, що це такий визначений державою у легітимному порядку спосіб виконання платником податку його податкового обов’язку перед державою, який виходить із атрибутивної наявності певних складових. Зокрема: залежної від держави юридичної конструкції податку; залежного від платника податку її елементу – об’єкта оподаткування; та незалежної від них обидвох функціональної спроможності платника податку виконати його податковий обов’язок перед державою в умовах воєнного стану. Саме останньою складовою воєнна матриця податкового права принципово відрізняється від її цивільної матриці. Опорними конструкціями цієї матриці стали: 1) розширення міри свободи держави у сфері податкового права та 2) лібералізація податкового права для платників податків. Перший із цих двох чинників проявився двояко. Для Парламенту України було призупинено на період дії воєнного стану дію низки процедурних і процесуальних правових норм Бюджетного і Податкового кодексів України, що надало його діяльності у відповідній сфері більш динамічного характеру порівняно з мирним часом, уможливило кардинальне прискорення процесів вироблення та ухвалення податкового законодавства. Органи виконавчої влади, переважно Уряд України, навпаки,у сфері акумулювання податкових надходжень були наділені додатковими повноваженнями і компетенціями. Це, утім, не змінило правової природи податкових надходжень і принципів їх функціонування, хоча суттєво їх трансформувало. Виробляючи та здійснюючи політику лібералізації податкового права України в умовах воєнного стану, Українська держава спирається на його принцип справедливості, обрала тактику урізноманітнення підходів до різних об’єктів оподаткування, надання пільгового режиму оподаткування об’єктам, які найбільше зазнали на собі руйнівного впливу російської агресії, а також всебічної підтримки платників податків. Це було зумовлено як найнагальнішими безпековими потребамивітчизняних держави і суспільства, так і різким скороченням платоспроможності більшості платників податків України. Метою статті є аналіз квінтесенції воєнної матриці податкового права України. Ця мета конкретизується у таких завданнях: 1) стисло розкрити причини, які зумовили необхідність та появу воєнної матриці податкового права України; 2) проаналізувати такі основоположні парадигмальні прояви цієї матриці, як: а) розширення міри свободи держави у сфері акумулювання податкових надходжень та б) лібералізація податкового права для платників податків.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПраво Україниuk_UA
dc.subjectцивільна матриця податкового праваuk_UA
dc.subjectвоєнна матриця податко- вого праваuk_UA
dc.subjectрозширення міри свободи держави у сфері акумулювання податкових надходжень;uk_UA
dc.subjectлібералізація податкового права для платників податківuk_UA
dc.titleВоєнна матриця податкового права Україниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу