Цифрові інструменти для використання арт-технологій при вивченні іноземних мов.
Переглянути
Дата
2023Автор
Мурадханян, Ірина Саркісовна
Гладкоскок, Леся Григорівна
Черська, Жанна Борисівна
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Сучасну освіту неможливо уявити собі без цифрових інструментів. Вивчення цієї цифрової мови стає нагаль-
ною потребою як для студентів, так і для самих викладачів. Пріоритетним напрямком сучасної освіти є її інди-
відуалізація, націленість на креативність, а не на просте відтворення матеріалу. Для розв’язання усіх цих задач
актуальним є сполучення цифрового інструментарію та використання арт-технологій у навчальному процесі.
Тому метою нашої статті є огляд цифрових інструментів, які можна використовувати для впровадження
арт-технологій при вивченні іноземної мови.
Візуальні арт-технології дають величезний спектр можливостей. Використання інструменту “Canva” слу-
гує створенню візуалізації у різних техніках. Способи використання цієї платформи найрізноманітніші. Можна
розпочинати вивчення теми, здійснювати узагальнення певного лексичного матеріалу. Залежно від специфіки
конкретної групи колаж створюється викладачем або креативнимиі здобувачами вищої освіти за ключовими
словами вдома самостійно. Використання подібних колажей сприяє впровадженню комунікативної методики,
оскільки обрані зображення потребують обговорення та коментування.
Модель штучного інтелекту SDXL допомагає створити текстовий запит на зображення до певної теми.
Сервіс пропонує по чотири зображення за одну спробу, можна обрати для опису одне з них. За допомогою таких
зображень доцільно тренувати відповідну тематичну лексику, а також навчати студентів описувати зобра-
ження (перший і другий плани, центральна тема, деталі). Сервіс може бути використаний і для наступного
виду арт-методу – сторітеллінг. Найбільш ефективними техніками для вивчення іноземних мов стали робота
з метафоричними картами, використання кубиків Рорі, генерація книги, арт-педагогічні технології з викорис-
танням казки. За допомогою штучного інтелекту можна створювати набори метафоричних карт, а потім
складати історію на їх основі. Такий метод краще працює, якщо це командна робота. Ефективним є метод з
використанням кубиків Рорі – кубики з нанесеними на них малюнками. Існує безліч цифрових платформ, на яких
можна знайти цифрові версії цих кубиків, за допомогою яких студенти складають історії, що сприяє розвиткові
монологічного мовлення.
Використання цифрових інструментів при впровадженні арт-методик у навчальний процес дозволяє збіль-
шити мотивацію студентів до навчання, стимулювати креативність, сприяє більшій емоційній залученості у
вивчення іноземної мови. Використання цифрових інструментів нерідко дозволяє пробудити цікавість у тих, для
кого традиційні методики виявляються неефективними. Подібний міждисциплінарний підхід дозволяє розшири-
ти палітру методів викладання залежно від схильностей конкретної групи (студента).