Досвід Польщі у формуванні політичної компетентності громадян та його значення для України
Abstract
Політична компетентність проявляється у здатності людини робити усвідомлений відповідальний вибір, а також готовності брати участь у політичному житті. Формування політичної компетентності відбувається шляхом соціалізації особи як члена громади і суспільства через засвоєння знань про соціум і політичну сферу, а головне – вироблення на основі цих знань відповідних умінь, навичок і ставлень, котрі дають змогу громадянину орієнтуватися у політичному просторі.
Аналіз польського досвіду у формуванні громадянської і політичної компетентності засвідчує, що попри тривалу історію громадянської освіти у цій країні на сьогодні залишається відкритою проблема формування політичних компетентностей, зорієнтованих на розвиток демократичного активного громадянина, здатного до дії на користь суспільства, і такого, що бажає бути активним. Незважаючи на те, що до освітніх програм включені положення, котрі охоплюють питання громадянства, практика їх реалізації показує, що в громадянській освіті у Польщі переважає вивчення громадянства замість формування громадянських і політичних компетентностей.
В Україні також необхідно удосконалити систему громадянської освіти та наповнити її компонентами, що забезпечують формування відповідних компетенцій. Тому нам варто враховувати польський досвід, у тому числі й негативний, з метою уникнення схожих помилок.